עמית סגל חושף את "המודל העסקי" של רדיו גלי ישראל

הפרשן הפוליטי מסביר בטור השבועי באיזו תחנת רדיו עלו המתקפות הבוטות ביותר כלפי מתנחלים, למה המגיש שתקף את שירלי פינטו יכול להתקומם ובצדק, ואיך כל זה קשור לאובדן שלטון הימין?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/21 10:11 טז בחשון התשפב

עמית סגל חושף את "המודל העסקי" של רדיו גלי ישראל
עמית סגל, צילום: Moshe Shai/FLASH90

תחנת הרדיו גלי ישראל עלתה לכותרות השבוע כאשר השדרן יוסי בן עטר תקף את חברת הכנסת שירלי פינטו בצורה בוטה: "טוב שלא שומעים את הקול הצרצרי שלך", הוא אמר, "טוב שאת לא יודעת לדבר. התבטאות שאחר כך גררה התנצלות ופסק זמן שלו מהתחנה. 

גם הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, בחר להתייחס לתחנת הרדיו שאולפניה ממוקמים בגבעת זאב. בטורו השבועי שהתפרסם הבוקר (ו') בעיתון ידיעות אחרונות הפתיע סגל את הקוראים בשאלה. 

"והרי חידה: באיזו תחנת רדיו נשמעות בחודשים האחרונים המתקפות הבוטות ביותר כלפי המתנחלים? גלי צה"ל? אולי כאן ב'? או שמא דווקא רדיו א־נאס?", הוא כתב, "ובכן, המתקפות הבוטות ביותר על ציבור המתנחלים נשמעות לאחרונה דווקא ברדיו שהוקם בחוק עבור המתיישבים, "גלי ישראל". תחנת הרדיו האזורית משמשת כעת כרדיו של אזור שיפוט אחר: שונאי הממשלה החדשה. הגידופים ניתכים על תומכיה וכל מי שחשוד כתומכיה, או עבר לידם ברחוב. הכלל: כל אחד אשם עד שתוכח חפותו, וגם אז לא בטוח".

עוד ממשיך סגל ומפרט את ההתבטאויות שיצאו מהתחנה. "הסרוגים חשודים בגלל כיפתו של ראש הממשלה ("הנוכל") ושותפתו שקד ("השפחה"). עלבונות הוטחו במתיישבי אביתר על הסכמתם להסדר עם הממשלה. אחר כך הוצמדו לכתב האישום החריף, באינדוקציה כנראה, מועצת יש"ע, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, עיתונאים דתיים ומי לא". 

יחד עם זאת, הפרשן מסביר כי הזעם של מצביעי הימין מוצדק, "בפרט מצביעי הליכוד, אל מול מה שעוללו להם בנט ושקד. אבל בגלי ישראל הנבגדות היא לא תחושה אלא מודל עסקי". התבטאויות שנויות במחלוקת הן הדרך להשיג קהל ולגרום לתנועה סביב התחנה, הוא טוען. "המגיש שהושעה השבוע אחרי שהחמיא לחברת הכנסת שירלי פינטו במילים "סתומה, טיפשה, טוב שהיא חירשת" יכול להתקומם בצדק: הוא בסך הכל פלט באולפן את האוויר שנשם במסדרונות התחנה".

לסיכום, סגל קושר את התנהלות התחנה להתנהלות ציבור הימין בישראל, שאיבד את השלטון בגלל מאיסתו בסגנון של "עלבונות וגידופים אישיים ירודים. עיתונות אמיתית היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, לא האמסטף שלה".