10 שנים לשחרור גלעד שליט: "רק קומץ חזר לטרור" | בן גביר: "מדובר ב'שור מועד'"

עשור חלף מאז נחטף החייל בידי ארגוני הטרור מרצועת עזה. בעסקה עליה חתום בנימין נתניהו שוחררו 1,027 מחבלים, מאות מהם עם דם על הידיים | מתאם ראש הממשלה לנושא השבויים לשעבר: "בארץ תמכו בעסקה באופן גורף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/10/21 08:12 יב בחשון התשפב

10 שנים לשחרור גלעד שליט: "רק קומץ חזר לטרור" | בן גביר: "מדובר ב'שור מועד'"
שליט עם בנימין נתניהו, צילום: Kobi Gideon / GPO

10 שנים. ביולי 2005 התגייס לחיל השריון בחור בשם גלעד שליט. החייל הצעיר שובץ בגדוד 71 של חטיבה 188 בתפקיד תותחן וקיבל את דרגת הרב"ט. פחות משנה לאחר גיוסו לצה"ל, נחטף שליט באזור כרם שלום על ידי מחבלים ממספר ארגוני טרור, היה זה בוקרו של יום 25 ביוני 2006.

שליט הוחזק בשבי בעזה במשך כחמש שנים וארבעה חודשים - 1,941 ימים, והוחזר לישראל ב-18 באוקטובר 2011, תמורת שחרורם של 1,027 אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם עם דם על הידיים, חלקם חזר כמובן לפעילות טרור. בתחקיר אירועי החטיפה, בלט היעדר חתירה למגע של שליט, זאת בניגוד להנחיות של צה"ל. 


(גלעד שליט, כתבה של "כאן חדשות")

ביוני 2018 פרסם ארגון חמאס תמונות וסרטונים חדשים על גלעד שליט מתקופתו בשבי, וביוני 2021 פורסם באל-ג'זירה סרטון חדש נוסף של שליט בתקופת ימיו ברצועה. בפברואר 2020 התארס לניצן שבת וב-23 ביוני 2021 השניים התחתנו.

לדברי מתאם ראש הממשלה לנושא השבויים לשעבר, רק חלק קטן מהמחבלים חזר לעסוק בטרור וכי העסקה היתה מקובלת באופן גורף. "כשמחזירים אנשים שעשו פשעים ההרגשה היא לא נוחה, אבל החלופה במקרה הזה בלתי מתקבלת. מתוך 1,027 המחבלים ששוחררו רק קומץ חזר לטרור. בארץ תמכו בעסקה באופן גורף, זו הייתה אחת השעות היפות של החברה הישראלית", אמר בגל"צ.

בניגוד לטענתו של מידן, לא כולם תמכו בעסקת השחרור. יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שהתנגד לשחרור המחבלים גם לפני עשור, מסר הבוקר ל"חדשות כיפה": "מדובר בשחרור אנשים שהם בבחינת שור מועד ויודעים שבעתיד יחזרו לפעילות טרור, במציאות כזאת ההלכה הברורה היא שאסור לשחרר רוצחים וכל מי שעושה אחרת, לא יוכל לטעון שלא ידע שהם יחזרו למעשי הטרור".

ח"כ בן גביר מפגין במים שלפני העסקה |

ח"כ בן גביר מפגין במים שלפני העסקה | צילום: Uri Lenz/FLASSH90