גלעד שליט ו"שבוי ישראלי" בתיעוד חדש של חמאס | "מניפולציה זולה"

בכתבת תחקיר באל ג'זירה העוסקת בשבויים הישראלים, נשמע לכאורה שבוי ישראלי המתחנן לשחרורו. "מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה פועמת בלבי, נא הצילו". במשפחת מנגיסטו אמרו כי לא מדובר בבנם | בכתבה שודרו תמונות חדשות של שליט מימיו בשבי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/21 08:23 כז בסיון התשפא

גלעד שליט ו"שבוי ישראלי" בתיעוד חדש של חמאס | "מניפולציה זולה"
תמונות חדשות של גלעד שליט בשבי חמאס, צילום: צילום מסך

רשת אל-ג'זירה הקטארית שידרה אמש (א') כתבת תחקיר שעסקה בסוגיית השבויים הישראלים, חטיפת גלעד שליט בידי חמאס והמו"מ לעסקת חילופי השבויים. במהלך הכתבה פורסמה הקלטה של "חייל ישראלי שבוי" אותה הוציא ארגון הטרור. בחמאס מכנים גם את שני האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד כ"חיילים", ובארגון לא מסרו פרטים נוספים במי מהנעדרים מדובר וייתכן כי מדובר במהלך פסיכולוגי של ארגון הטרור.  

"אני חייל ישראלי", נשמע הקול בסרטון, "נמצא בשבי גדודי עז א-דין אל-קסאם. אני תוהה ומקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אם כן אני תוהה בשנית האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, דואגים להם ואמונים על שחרורם. הנני מת כל יום מחדש. חיים אינני, מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה פועמת בלבי, נא הצילו".


(קולו של ה"שבוי" החל מ-0:31)

משפחת מנגיסטו הבהירה כי הקול בסרטון לא נשמע כמו קולו של אברה מנגיסטו ומשפחת א-סייד לא התייחסה להקלטה. מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, הגיב לסרטונים אותם שיחרר ארגון הטרור. "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע שומר החומות ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".

את ההקלטה פרסמה כאמור אל-ג'זירה כחלק מכתבה על סקירת המו"מ להשגת עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. בנוסף, בכתבה הוצגו תמונות חדשות של גלעד שליט בימיו בשבי ארגון הטרור, בהן הוא נראה מתגלח ועוסק בפעילות גופנית.

https://twitter.com/kann_news/status/1401626651222499331?s=20

בתכנית התראיין בראיון ראשון מסוגו, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא, כשפניו מוצללות. עיסא התייחס למגעים לעסקת שבויים: "יש לנו כרגע את האמצעים להוציא לפועל עסקת חילופי שבוים חדשה. הסוגיה הזו נמצאת בראש סדר העדיפויות של חמאס. אנו מזכירים לאסירינו כי נפעל לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל".