הרב אבינר: המחיר גבוה מדיי – ודאי שלא לאשר עסקת שליט

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", מביע התנגדות נחרצת לאישור עסקת שליט. עמדתו העקרונית היא ש"לא צריך לעשות משא ומתן על שבויים"

חדשות כיפה אורי פולק 11/10/11 21:10 יג בתשרי התשעב

הרב אבינר: המחיר גבוה מדיי – ודאי שלא לאשר עסקת שליט

עסקת שליט הובאה הערב (ג') לאישור ממשלת ישראל, לאחר התקדמות במשא ומתן בין חמאס לישראל, בתיווך גורמים בין לאומיים, במהלך הימים האחרונים. ההערכה היא הממשלה תאשר את העסקה לשחרור שליט ברוב גדול.

עם זאת, בתגובה לכיפה אומר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", כי המחיר הנקוב בעסקה - שחרורם של כ-1,000 מחבלים ובהם מחבלים בכירים - גבוה מדיי ובלתי מתקבל על הדעת. "ודאי שלא ניתן לאשר את עסקת שליט בתנאים הללו", אומר הערב הרב אבינר, אשר הדגיש כי "מדינת ישראל לא צריכה לעשות משא ומתן על שבויים. יש לנו צבא, אפשר לצאת למלחמה גם כדי להציל אדם אחד".

עמדתו העקרונית של הרב אבינר היא ש"לא עושים משא ומתן עם מחבלים, במלחמה כמו במלחמה". הרב אבינר משווה את ההחלטה הישראלית אל מול המדיניות האמריקאית, אשר לא נוהגת לנהל משא ומתן. "האמריקאים מוכנים לתקוף, גם אם יהרגו חיילים רבים, למען שחרור שבויים. הם לא מצטערים על זה. כך צריך נהוג", קבע הרב אבינר.

"גורמי הביטחון בדרך כלל מתנגדים לכך, אך נכנעים ללחץ. האויבים שלנו יפסיקו לחטוף חיילים כשיבינו שאנחנו לא מוכנים לשחרר עבורם מחבלים", ציין הרב אבינר.