שימו לב: נכנסו לתוקף השינויים בהצגת תו ירוק

החל מהבוקר התו הירוק הישן לא יוכל לשמש את הישראלים ובתי העסק יחוייבו לסרוק את הברקוד שבתו הירוק החדש | בממשלה מקווים שסריקת הברקוד שדרש השר אלקין תעלה את שיעור המתחסנים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/10/21 07:43 יא בחשון התשפב

שימו לב: נכנסו לתוקף השינויים בהצגת תו ירוק
תו ירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי עיכוב קל בעקבות קשיים טכניים, נכנסה לתוקף הבוקר (א') התקנה החדשה בנוגע לתו הירוק. על פי התקנה בכניסה לבתי עסק יחויבו בעלי המקום לסרוק את התו הירוק והנכנסים לא יוכלו להסתפק בהצגה בלבד, מה שיוציא משימוש את התו הירוק הישן.

שיעור ההתחסנות נמצא בירידה עם סיומו של הגל הרביעי, המהלך אותו יזם שר השיכון זאב אלקין יקשה על זיוף ומרמה בהצגת תו ירוק. במשרד הבריאות מקווים כי המהלך יכריח את הישראלים להתחסן בשיעור גבוה יותר.

בתוך כך, מחר צפוי ראש הממשלה להיפגש עם בכירי משרד הבריאות במטרה לאפשר הקלות נוספות בשל הירידה החדה בתחלואה ובתחלואה הקשה. על הפרק: הקלות למכוני כושר. מנכ"ל משרד הבריאות הסתייג הבוקר ואמר לגלי צה"ל: "יש דברים שלא נוכל לוותר עליהם, לדוגמה המסכות".

פרוייקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא ערך בשבוע שעבר תדריך לתקשורת, והביע אופטימיות זהירה מול הירידה בתחלואה. "אנחנו מאוד אופטימיים למול הירידה באחוז החיוביים ובחולים הקשים והמונשמים", יחד עם זאת, העומסים בבתי החולים עדיין גדולים. 

"אנחנו אופטימיים שיוצאים מהגל הרביעי - אבל אנחנו עוד לא שם. הסיכון עדיין קיים, הנגיף עוד מסתובב בינינו ועלינו להיזהר", ויש לפעול ככל האפשר כדי למנוע את התפרצות הגל החמישי. באשר למתווה הכיתה הירוקה, אשר היה אמור להתחיל כבר אתמול אבל נדחה בכמה ימים עקב המחסור בכמעט מיליון בדיקות אנטיגן, אמר כי "ככל שנקבל החלטה שזה נכון נרצה להרחיב את זה גם לכיתות נוספות וגם לגני הילדים".

היום, נכון לשעה זו ישנם 382 חולים שמצבם מוגדר קשה. מתוכם 166 מונשמים.


(פרוייקטור הקורונה מתייחס לירידה בתחלואה).