לומדים עם הקורונה "הכיתה הירוקה" | הבדיקות לא הגיעו והפטור מבידוד מתעכב

הממשלה אישרה את הפטור מבידוד לתלמידים בערים הירוקות, אלא שלמרות התוכנית, המתווה לא יתחיל היום. הסיבה: מחסור במאות אלפי בדיקות אנטיגן. הפיילוט לא חל על ילדי הגן, ובמצבים מסוימים הפטור מתבטל | הפרטים המלאים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/21 07:50 ד בחשון התשפב

"הכיתה הירוקה" | הבדיקות לא הגיעו והפטור מבידוד מתעכב
בדיקות קורונה לילדים, צילום: Michael Giladi/Flash90

יומיים חלפו מאז אישור הממשלה על הפסקת הבידודים בקרב תלמידי בית הספר בערים הירוקות, וכבר עולות הבעיות ביישום התוכנית. כזכור, הבוקר (א'), ה-10 לחודש אוקטובר, אמור היה הפיילוט להתרחב לשאר הערים, אלא שמאות אלפי בדיקות האנטיגן לא נמסרו להורים, מה שיעכב את תחילת המתווה עד לימים הקרובים. כמעט מיליון בדיקות צפויות להגיע לבתי התלמידים, והחלוקה תהיה בהתאם לרמת התחלואה בערים. 

איך זה עובד? 

 

  • בכיתה בה מתגלה חולה מאומת תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. 
  • התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחריה ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך 7 ימים. 
  • ביום השביעי תבוצע בדיקת PCR נוספת. לאחר קבלת תשובה שלילית, תחזור כל הכיתה לשגרה

על מי חל המתווה? 

הילדים שיזכו לפטור מבידוד הם רק תלמידי בית הספר היסודי, בכיתות א-ו', כאמור תלמידי הכיתות הגבוהות כבר רשאים להתחסן. לכן, ילדי הגן, שחלקם סובלים רבות מבידודים חוזרים ונשנים, לא משתתפים במתווה ולהם אין פטור מבידוד. בנוסף, במידה וארבעה תלמידים התגלו כחיוביים לנגיף, הפטור לא חל וכל הכיתה תיכנס לבידוד ותעבור ללמידה מקוונת. 

תוקף הפטור מבידוד

הפטור מבידוד תקף עד השעה האחרונה של הלימודים. כלומר, במידה ותלמיד נחשף לחולה מאומת בכיתה, למרות שהלימודיים ממשיכים כרגיל, התלמידים נדרשים לבידוד מלא בבית לאחר שעות הלימודים. 

בית ספר ריק

חיטוי הכיתות, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היישובים הירוקים: 

עין נקובא, קיסריה, אחוזת ברק, בית אריה, סביון, ברקת, עין קנייא, להבים, שתולים, צור משה, מתן, כוכב יאיר, אבן יהודה, רמת השרון, לפיד, קדימה-צורן, ניצן, הוד השרון, אליכין, מיתר, בית יצחק-שער חפר, רמת גן, זיכרון יעקב, יהוד, שמשית, צור הדסה, מרכז שפירא, גבעתיים, כפר כמא, סלמה, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, נס ציונה, קדומים, צור יצחק, יקנעם עילית, בת חפר, כפר תבור, אלקנה, גבעת שמואל, שוהם, פסוטה, תפרח, פרדסיה, ע'ג'ר, עתלית, מעגן מיכאל, חיספין, מבשרת ציון, קריית אונו, קרני שומרון, אריאל, תל מונד, הושעיה, גבעת אבני, הר אדר. 

"אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה ולשלוח את הילדים לבתי הספר, ולסיים את תקופת חוסר הוודאות", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון שהתקיים במהלך השבוע שעבר, "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן