קשיים טכנים: החובה לעדכון התו הירוק נדחית בשבועיים

לאחר דחיות בכנסת, הודיע משרד הבריאות כי ניתן להשתמש בתו הירוק הישן למשך שבועיים נוספים, עקב קשיים טכניים שחוו מחוסנים שחלו בקורונה. על פי הצעת בנט, תושבי הערים הירוקות יקבלו פטור מבידוד לתלמידים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/10/21 20:29 ל בתשרי התשפב

קשיים טכנים: החובה לעדכון התו הירוק נדחית בשבועיים
התו הירוק החדש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע עודכנה מדיניות התו הירוק בישראל, והאישור שהונפק בעבר למחלימים ומתחסנים כבר לא בתוקף. הערב (ד') הודיע משרד הבריאות כי עקב קשיים טכניים בהנפקת התו הירוק החדש עבור חלק מהמחלימים שחלו בנגיף לאחר החיסון ולא נדרשים לחיסון נוסף, ניתן יהיה להשתמש בתו הישן עד ליום ראשון, 17 לחודש אוקטובר, כך על פי פרסום של כאן חדשות. 

הדחייה נדרשת לעיכוב הממשלה, ושרי קבינט הקורונה צפויים לאשר את העיכוב במשאל טלפוני עד מחר. מדובר בדחייה נוספת של התו הירוק, כאשר בתחילת השבוע בדיון בוועדת חוקה, הבהיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, כי בשל פקיעתו של התו הישן והעיכוב בהנפקת התו החש, אין אפשרות לאכוף או לתת אזהרות. התו הירוק החדש אושר למשך שלושה ימים בלבד,  על מנת לאפשר לממשלה להביא תקנות עם הקלות מדתיות נוספות כדרישת הוועדה בנוגע לשטחים פתוחים. 

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לא קיימה הצבעה לאישור התו הירוק החדש אתמול, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס חשפה כי תוקם "ועדת חריגים" בנושא התו הירוק למי שסבלו מתופעת לוואי חמורה בעקבות החיסון השני. אחת מאותן תופעות לוואי חמורות שעלו בדיון הן "שיתוק על שם בל". מחוסנים שסבלו מתופעות לוואי חמורות ולא יכולים לקבל מנה שלישית, יצטרכו לגשת לוועדת החריגים כדי לקבל תו ירוק. 

מוקדם יותר היום, צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה התכנס לדיון היומי שלו, כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את המעורבים להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות כבר בשבוע הבא.

"במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני. העיקרון הוא: בדיקות במקום בידודים".

תושבי הערים הירוקות שייהנו מהשינוי הם: גבעתיים, גבעת שמואל, נשר, מודיעין-מכבים-רעות, הוד השרון, רמת השרון, קריית אונו, כפר סבא, רמת גן, קריית ביאליק, קריית מוצקין, כרמיאל, הרצליה, קריית ים, נהריה, אור עקיבא, קריית שמונה, ראשון לציון, תל אביב, חדרה, אריאל, חיפה, קריית גת, נס ציונה, אילת, נתניה, פתח תקווה, רחובות, יבנה, רעננה, כפר יונה, אשדוד, נוף הגליל, טירת כרמל, אשקלון ולוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן