חוק בהזמנה היועמ"ש חייב את ליברמן להגיע לקבינט הקורונה | שר האוצר: אשנה את החוק

אחרי שאי הגעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן עוררה סערה, התערב היועץ המשפטי לממשלה והודיע לליברמן כי אין לו ברירה ועליו להגיע לישיבות | שר האוצר הודיע בתגובה שישנה את החוק כדי לקבל פטור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/10/21 10:32 ט בחשון התשפב

היועמ"ש חייב את ליברמן להגיע לקבינט הקורונה | שר האוצר: אשנה את החוק
ליברמן ולפיד שנעדרו מהישיבות , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אחרי דעיכתו של הגל הרביעי שר האוצר אביגדור ליברמן יתחיל להגיע לישיבות הקבינט? תלוי את מי שואלים. בעקבות הביקורת הציבורית על היעדרותו מהישיבות פנה ח"כ משה ארבל מסיעת ש"ס ליועמ"ש והוא חייב את ליברמן להגיע והודיע לו כי השר חאד עמאר לא יוכל להחליפו, אבל ליעברנן מתכנן להשיג פטור בכל מחיר.

בתשובה לפנייתו של ח"כ ארבל משרד המשפטים הבהיר בצורה חד משמעית: "מבחינה משפטית, השר עמאר אינו יכול למלא את מקומו של שר האוצר לעניין חברותו בקבינט. כבר במצב הדברים הקיים, ככל שנדרשת לפי חוק מעורבות של שר האוצר בהבאת תקנות בנושא ההתמודדות עם מגפת הקורונה לאישור הממשלה הוא מקבל החלטותיו בעניין. האוצר גם משתתף בהצבעות המתקיימות ביחס להצעות החלטה המובאות לאישור ועדת השרים שלא בישיבתה". 

ליברמן לא שמח מההחלטה והודיע שישנה את החוק בכדי שיתאים למידותיו, "לאחר שהובהר על ידי משרד המשפטים כי חלוקת הייצוג של משרד האוצר, על ידי שר האוצר, אביגדור ליברמן והשר במשרד האוצר, חמד עמאר, בין ועדות השרים השונות, מחייב תיקוני חקיקה, הוחלט כי לא יתעסקו השניים בדבר טרם אישור התקציב בכנסת. כל שינויי החקיקה אשר יאפשרו לשר עמאר להשתתף בדיוני קבינט הקורונה יעשו לאחר אישור התקציב", מסרו מסביבתו של ליברמן.

ח״כ משה ארבל בתגובה מסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: ״אני מברך את היועץ המשפטי לממשלה שהבהיר למר ליברמן בעקבות פנייתי את מגבלות הסמכות וחובתו לקבל את אישור הכנסת בכדי לברוח מאחריותו כחבר קבינט הקורונה. ידע כל חבר ממשלה כי סמכות זו גם אחריות״.

כזכור, כבר לפני חודשיים פורסם כי ראש הממשלה החליפי, שר החוץ ומ"מ יו"ר קבינט הקורונה, יאיר לפיד, לא הגיע לאף אחד מהדיונים שקיימו השרים, כי "רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי". הבוקר נחשף כי לפיד לא לבד. שר האוצר אביגדור ליברמן החליט גם הוא שלא להגיע לישיבות בקבינט הקורונה שמשפיע על כל אזרח במדינת ישראל. 


(ביקורת על התנהלות הקבינט).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן