לומדים עם הקורונה פרויקטור הקורונה על מתווה הכיתה הירוקה: מקווה לשחרר את הילדים גם בערב

פרופסור סלמן זרקא התייחס לתוכנית הפטור מבידוד לתלמידי בית הספר ואמר כי הפיילוט, שהתחיל בערים הירוקות בלבד, אמור להסתיים בשבוע הבא. עקב מחסור בבדיקות מהירות התוכנית מתעכבת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/21 14:38 ד בחשון התשפב

פרויקטור הקורונה על מתווה הכיתה הירוקה: מקווה לשחרר את הילדים גם בערב
פרופ' סלמן זרקא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התוכנית שאמורה לפטור תלמידי בית ספר מבידודים חוזרים ונשנים במקרה של חשיפה לחולה מאומת בבית הספר צפויה הייתה לצאת לדרך היום (א') בערים הירוקות, אך עקב מחסור בכמעט מיליון בדיקות אנטיגן מהירות, נרשם עיכוב שידחה את התוכנית בכמה ימים לפחות. פרוייקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא אומר כי הרצון הוא לאפשר לכמה שיותר תלמידים להגיע ללמידה פרונטלית. 

בראיון שהעניק לאתר החדשות ynet, אמר הפרופסור כי הפיילוט, שמתחיל בערים הירוקות בלבד, צפוי להסתיים כבר בשבוע הבא. "מאוד חשוב לנו לדעת האם ילדים שממשיכים ללמוד בכיתה חולים כמו שהולכים הביתה או פחות. ככל שנגיע להבנה הזאת, נרצה שהדבר יקרה בכל המקומות. חייבים לתקן - אין כאן תוספת גדולה של כיתות. יישוב ירוק כחלק מהגדרתו התחלואה שם נמוכה, כך שאנו לא צפויים להגיע לכך שכל הכיתות ביישובים הירוקים יצטרפו לפיילוט".

כזכור, על פי המתווה, הפטור מבידוד תקף עד השעה האחרונה של הלימודים. כלומר, במידה ותלמיד נחשף לחולה מאומת בכיתה, למרות שהלימודיים ממשיכים כרגיל, התלמידים נדרשים לבידוד מלא בבית לאחר שעות הלימודים. על כך אומר הפרוייקטור, כי לאחר התוצאות, במידה ויראו כי אין סיכוני בריאות, הפטור מבידוד יתרחב "ונוכל לשחרר את הילדים גם בערב". 

 

איך זה עובד? 

  • בכיתה בה מתגלה חולה מאומת תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. 
  • התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחריה ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך 7 ימים. 
  • ביום השביעי תבוצע בדיקת PCR נוספת. לאחר קבלת תשובה שלילית, תחזור כל הכיתה לשגרה. 

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 1,023 מאומתים חדשים מתוך 51,859 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 463 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 186מונשמים. 7,904 בני אדם נפטרו מאז פרוץ המגיפה בישראל. 3,732,923 מתחסנים מנה שלישית, 5,679,655 מתחסנים מנה שנייה, 6,178,847 מתחסנים מנה ראשונה.