יאיר לפיד בארצות הברית: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול הגרעין האיראני"

ראש הממשלה החליפי ערך פגישה מדינית עם מזכיר המדינה האמריקאי ושר החוץ של איחוד האמירויות, והתייחס גם לסוגיית הגרעין. "איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה. אין לנו שום כוונות להימחק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/10/21 19:58 ז בחשון התשפב

יאיר לפיד בארצות הברית: "ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול מול הגרעין האיראני"
לפיד, הערב, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שר החוץ יאיר לפיד ערך היום (ד') פגישה מדינת בארצות הברית עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זיאד, והתייחס לסוגיית הגרעין האיראני, זאת לאחר שנודע כי ראש הממשלה בנט צפוי להעלות את הנושא בפני הנשיא ולדימיר פוטין במהלך ביקור מדיני שיערך ברוסיה בסוף השבוע. 

לפיד פתח את דבריו בהתייחסות להסכמי אברהם. "בארבעת החודשים האחרונים ישראל פתחה שגרירויות ונציגויות באיחוד האמירויות, במרוקו ובבחריין. הפכנו את 'השלום הקר' עם מצרים וירדן לשלום חם וחתמנו הסכמים כלכליים ואזרחיים. השותפות הזו אינה רק בין יהודים לערבים, אלא גם בין אזרחי העולם שרוצים להיות שותפים במאבק נגד משבר האקלים, נגד העוני, נגד המגיפה שנטלה כבר את חייהם של מיליוני בני אדם". 

 

לאחר מכן העלה שר החוץ את עניין הגרעין. "במרכז הביקור שלי כאן עומדת הדאגה מהמרוץ של איראן ליכולת גרעינית. איראן הופכת למדינת סף גרעינית. כל יום שעובר, כל גרירה נוספת של המשא ומתן, מקרבת את איראן לפצצה". 

עוד הוסיף כי המשא ומתן תקוע. "האיראנים מנסים למשוך זמן כדי לרמות את העולם. להמשיך להעשיר אורניום, לפתח את תוכנית הטילים הבליסטיים שלהם. המזכיר בלינקן ואני, אנחנו ילדיהם של ניצולי שואה. אנחנו יודעים שישנם רגעים שבהם אנשים ואומות נאלצים להפעיל כוח כדי להגן על העולם מפני הרשע.

"אם משטר טרור נורא עומד להשיג נשק גרעיני, עלינו לפעול. עלינו להבהיר לו שהעולם הדמוקרטי לא ייתן לזה לקרות. אם האיראנים יחשבו שהעולם לא מתכוון ברצינות לעצור אותם, הם ירוצו קדימה לפצצה". 

צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

לאחר שבתחילת השבוע הצהיר ראש הממשלה במהלך ביקור רשמי של אנגלה מרקל כי "האחריות המוטלת על ישראל היא לוודא - במעשים, לא בנאומים - שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני", הוסיף הערב שר החוץ כי "ישראל שומרת לעצמה את האפשרות והזכות לפעול מול הגרעין האיראני בכל רגע, בכל מצב ובכל דרך. זו אינה רק זכותנו, אלא חובתנו. איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה. אין לנו שום כוונות להימחק". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן