יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ הבחרייני, שהביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות

שר החוץ הישראלי נפגש עם עמיתו במסגרת ביקור רשמי ואמר כי המאבק העולמי הוא בין מתונים לקיצוניים, "מוטלת עלינו האחריות לבנות לילדינו עתיד של שגשוג וקידמה". השר הבחרייני הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות, לפיד: "אני רתום לפתרון הזה, לא כולם בממשלה שלנו מסכימים לכך"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 19:11 כד בתשרי התשפב

יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ הבחרייני, שהביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות
צילום: לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד עורך בימים אלו ביקור רשמי בבחריין, זאת לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם שר החוץ של המדינה עבד אללטיף בן ראשד אלזיאני, ועם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות, ח'ליפה שאהין אלמרר, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ה'), נפגש לפיד עם שר החוץ של בחריין עבד-א-לטיף-א-זיאני, ופתח את הצהרתו במילים: "אסלאם עליכם, שלום עליכם". בהמשך נאומו הסביר שר החוץ הישראלי כי המאבק העולמי היום אינו בין היהדות לאסלאם או לנצרות, אלא, "המאבק הגלובלי הוא בין מתונים לקיצוניים. בין תרבות של חיים, מול תרבות של הרס ומוות. יחד עם כל ידידינו במפרץ אנחנו מובילים היום יחד קואליציה אמיצה של מתונים, שמסתכלים קדימה ויוצרים עתיד משגשג של יציבות וסובלנות. אנו חיים במציאות גלובלית בה מי שמתבודד ייעלם. מי שמשתף פעולה יוביל גם את העולם וגם את המזרח התיכון".

צילום: לע"מ

 
לפיד הוסיף בדבריו, "אנחנו עמים קשוחים. ידענו להצמיח חיים בלב המדבר. עשינו זאת מפני שידענו להסתגל למציאות משתנה. עכשיו מוטלת עלינו האחריות לבנות לילדינו עתיד של שגשוג וקידמה. בחריין, כמו ישראל, מכילה בתוכה היסטוריה עתיקה יחד עם יכולות יוצאות דופן של העולם הטכנולוגי החדש. ההזדמנויות שלנו משותפות, האיומים שלנו משותפים, והם אינם רחוקים מפה.

ממשלת השינוי החדשה מכילה מפלגות מימין ומשמאל, שילוב עדיו שעלול לערער על קיומה מדי יום. כך למשל, לשאלת כתב חדשות 12, השיב שר החוץ הבחרייני כי הפתרון לסוגייה הפלשתינית פשוט. "אנחנו מצפים שישראל והפלסטינים יחיו בשלום תחת פתרון 2 המדינות", אמר. לפיד בתגובה השיב כי הוא רתום לפתרון הזה, אולם, "לא כולם בממשלה שלנו מסכימים לכך". 

זאת לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט לא התייחס בנאומו ההיסטורי באו"ם בשבוע שעבר לסוגייה הפלשתינית ובעבר התבטא גורם בכיר בסביבת ראש הממשלה ואמר כי "אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".