יאיר לפיד בפנייה לשלום: "מוכנים להקריב יותר ממה שאתם מאמינים"

שר החוץ נאם בטקס בשדולה לכבוד הסכמי אברהם ופנה לפלשתינים, "השלום הוא לא פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל". גם נתניהו השתתף ואמר: "שברנו את הוטו הפלשתיני והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/10/21 16:10 ה בחשון התשפב

יאיר לפיד בפנייה לשלום: "מוכנים להקריב יותר ממה שאתם מאמינים"
לפיד נואם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נאם היום (ב') בשדולה לקידום ויישום הסכמי אברהם בכנסת, בנוכחות ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ. בדבריו, פנה לפלשתינים ולאומה הערבית בפנייה לשלום. 

"הסכמי אברהם יכנסו להיסטוריה כאחד הרגעים שבהם בני האדם בחרו בחיים. הממשלה החדשה בישראל לא רק קיבלה וחיבקה את הסכמי אברהם, היא לקחה אותם קדימה. הפכה אותם למנוף של מציאות חדשה: כלכלית, ביטחונית ומדינית".

יו"ר יש עתיד אף פנה לעמי האזור. "אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי לקרוא מפה גם לפלשתינים, גם לאזרחי כל אומה ערבית - פנינו לשלום. עם ישראל לא שב למולדתו העתיקה כדי להילחם, אלא כדי לבנות פה חיים של שגשוג ושכנות טובה. השלום הוא לא פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום הוא לא חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו". 

"מפה, מבירת ישראל החופשית ירושלים, אני אומר לכל אויבינו. אם תאסרו עלינו מלחמה – תפסידו. אנחנו חזקים יותר ממה שאתם משערים, נחושים יותר ממה שאתם חושבים, מוכנים להקריב יותר ממה שאתם מאמינים. אם במקום זה תחליטו להצטרף להסכמי אברהם, להביא לעמים שלכם שגשוג, מקומות עבודה, תרבות של קידמה והצלחה - ידנו מושטת אליכם. בואו נעשה את זה יחד". 

גם ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נכח בטקס ואמר: "כל עוד אמרו שאי אפשר לעשות שלום עם העולם הערבי בלי לעשות שלום עם הפלסטינים, לא היינו יכולים לעשות שלום. שברנו את הוטו הפלסטיני והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים, הסכמי אברהם".