הקרב על הראש: יולי אדלשטיין מתמודד מול נתניהו

בכיר הליכוד שהיה נאמן לראש הממשלה לשעבר יוצא נגדו בגלוי כאשר הכריז, "החלטתי להתמודד על ראשות התנועה" וטען כי אפשר להקים קואליציה בראשותו כבר בכנסת הנוכחית. "נתניהו היה ראש ממשלה עם הישגים רבים, אבל הגיע הזמן להחליף דיסקט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/21 20:30 ה בחשון התשפב

הקרב על הראש: יולי אדלשטיין מתמודד מול נתניהו
נתניהו ואדלשטיין, ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין שמר על עמימות יחסית במובן הפוליטי, כאשר ההתבטאות המשמעותית האחרונה שלו בתחום הייתה דווקא נגד חברת מפלגתו מירי רגב כאשר לפני חודשיים אמר עליה כי "אנחנו לא בוחרים במפלגה לפי עדות, מגזר, דת גזע או מין".

בראיון שהעניק הערב (ב') לעמית סגל מחדשות 12, נשמע אדלשטיין לוחמני מתמיד, וחושף כי הוא מתכוון לרוץ לראשות הליכוד מול היו"ר הנוכחי בנימין נתניהו. "הגיע הזמן להחליף דיסקט. הוא היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ", אמר והוסיף כי "ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית"?. 

באשר לאופן שבו יגיע לראשות התנועה, אדלשטיין לא בהכרח מכוון לקלפי. "לא חייבים בחירות, יש בכנסת 70 מנדטים ימניים, אפשר להרכיב ממשלה בראשותי עוד בכנסת הזו". כמו כן, טען כי אצלו לא יהיה שלטון יחיד והוא בשום מקרה לא מתכוון לפרוש מהליכוד. "אני מקווה ששאר המתמודדים יצהירו כך", הוסיף. "לא הייתי מאחורי נתניהו בפתיחת משפטו כי אין לי צורך בהוכחת נאמנות למנהיג. יש בינינו הבדלי סגנון. אני נאבק בבית המשפט העליון לא בשביל אדם, אלא בשביל הפרדת רשויות".

מסביבת נתניהו נמסר כי הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. "בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז". 

מוקדם יותר היום, בדיון המיוחד שהתקיים במליאת הכנסת בנוכחות ראש הממשלה נפתלי בנט, תקף שר הבריאות לשעבר את המדיניות הנוכחית בטיפול בקורונה. "אוי ואבוי לנו אם אנחנו כפוליטיקאים ללא השכלה רפואית נקבל החלטות מי יקבל חיסון. את ההחלטה על החיסון השלישי קיבלו המומחים הנהדרים של משרד הבריאות וקבינט הקורונה. אותם אלה שכבוד ראש הממשלה בנט נסע לאו"ן לבקר אותם, לא פחות ולא יותר, מעל במת האו"ם".