יולי אדלשטיין על רגב: "במפלגה לא בוחרים לפי עדות"

שר הבריאות לשעבר הגיב על דבריה של חברת המפלגה באשר למאזן הכוחות בין אשכנזים למזרחים במפלגת הליכוד, ועל כוונותיה להתמודד לראשות התנועה, "אנחנו לא בוחרים במפלגה לפי עדות, מגזר, דת גזע או מין"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/08/21 22:39 ד באלול התשפא

יולי אדלשטיין על רגב: "במפלגה לא בוחרים לפי עדות"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות לשעבר ומספר 2 ברשימת הליכוד, יולי אדלשטיין, תקף הערב (ה') את חברתו למפלגה ושרת התרבות לשעבר, חברת הכנסת מירי רגב, אשר התבטאה מוקדם יותר היום באשר לכוונותיה להתמודד על ראשות הליכוד. 

"מירי רגב לא תעזוב את הליכוד" אמר אדלשטיין בראיון לערוץ 20, "אנחנו לא בוחרים במפלגה לפי עדות, מגזר, דת גזע או מין. אני לא חושב שבליכוד יתחילו עכשיו לבחון ת.ז לאנשים. אני לא יודע למה היא אמרה את זה". עוד הוסיף כי בהתבסס על תוצאות הפריימריז האחרונים בליכוד, נראה כי הדי.אן.אי במפלגה מורכב מכל העדות והזרמים.

מוקדם יותר היום אמרה שרת התרבות לשעבר כי "אני בעד ראש או ראשת ממשלה מזרחי/ת. אני חושבת שהמזרחים, הליכודניקים, לאורך זמן בחרו באנשים בצבע הלבן להוביל אותם. אני חושבת שיום אחרי ביבי נתניהו הליכודניקים יצטרכו לעשות חשבון נפש. כן, יש לנו אנשים מזרחים מצוינים, טובים, איכותיים, שיכולים להוביל את הליכוד בהמשך הדרך יום אחרי ביבי נתניהו. אני בהחלט רואה את עצמי חלק מההנהגה הזאת, מובילה את הנהגת הליכוד, כן".

רגב התראיינה 'לידיעות אחרונות' ודיברה על הגזענות שקיימת גם בתוך המפלגה שלה. רגב אמרה כי: "ב־2021 ברוב המשרות הבכירות אין מזרחים, ראש ממשלה לא היה מזרחי, זה לא בסדר וחייבים את הליכוד כדי לשנות את זה. רק הליכוד".

"נקרא לזה מהפכת תור הזהב. אני מתכוונת להוביל את ברית האליטות המזרחית". אמרה רגב, והוסיפה על הייצוג האשכנזי בליכוד כי: "הליכוד יצטרך לשנות את האיזון בין האשכנזים למזרחים. הליכודניקים יצטרכו לבחור יותר אנשים במעמד ביניים ובמוצא שמייצגים אותם. כי אם, ותקשיב למה שאני אומרת לך, אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים עם די־אן־איי לבן, יקום ליכוד אחר. ליכוד מזרחי אמיתי שייתן ביטוי לקול המזרחי שהודר משך שנים, שצריך לעשות איתו תיקון מעמדי". 

לאחר המתקפה האחרונה שלו על התנהלות הממשלה בגל התחלואה הנוכחי, אמר שר הבריאות לשעבר כי: "יש לנו את גורמי המקצוע הכי טובים בעולם, צריך להקשיב להם ולכבד אותם". 

אתמול הוא העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו וטען: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה. התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה ע״פ המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה". 

"כשר הבריאות בטחתי באנשי המקצוע שלי. כיום דוחקים אותם כאילו הם הבעיה ולא הפיתרון. מדינת ישראל יכולה להכיל בעיות כלכליות ולסייע לנפגעים, אבל אנחנו לא יכולים להכיל את המתים. אי אפשר להחזיר את המתים לחיים, או לזלזל בסבלם של החולים, בעיקר הקשים.חזרנו למצב בו מאות זקנים נדבקים מדי שבוע".