"מתוך כבוד לשהידים" | בנט ביטל ביקור באום אל פאחם

ראש הממשלה היה אמור להגיע מחר למתחם החיסונים בעיר, אך בעקבות הצפי להפגנות לזכר אירועי אוקטובר הביקור בוטל. "לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו", מסרו ברע"מ. בנט: "מטעמי אבטחה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 22:00 כד בתשרי התשפב

"מתוך כבוד לשהידים" | בנט ביטל ביקור באום אל פאחם
בנט ועבאס בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט תכנן לערוך מחר (ו') ביקור באום אל פאחם, לאחר בקשה של שותפתו לקואליציה רע"מ, הביקור בוטל. המפלגה הוציאה הסבר רשמי. 

"ביטול ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בא לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו במאורעות אל-קודס ולא-אקצא (אוקטובר 2000)", נכתב בהודעה של המפלגה. 

"אני מבהיר שדחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה", מסר דוברו של ראש הממשלה, "זו הסיבה, וזו בלבד".

על פי התכנון, ראש הממשלה היה צפוי להגיע בשעות הבוקר למתחם החיסונים בקופת חולים כללית באום אל פאחם. בביקור היו צפויים להשתתף אף  יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס ופרויקטור הקורונה בחברה הערבית, איימן סייף.

ביום הראשון לחודש אוקטובר מציינים בחברה הערבית את יום השנה למהומות אוקטובר, השם הניתן לגל של מהומות והפגנות אלימות ברחבי ישראל מצד הערבים, זאת מספר ימים לאחר שיו"ר האופוזיציה דאז, אריק שרון, עלה להר הבית. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מי שאוהב את המדינה וקורא את הודעתו של תומך הטרור מנסור עבאס, לא יכול להישאר אדיש ולומר שבממשלה יושב איש שלום. ואי אפשר לעכל איך בראשה עומד ראש ממשלה שמרכין את ראשו בפני הטרור. בנט התקפל בפני הטרור ואם הוא כל כך חס על כבודם של השהידים, ראוי שיתמודד על ראשות הרש"פ".

בעבר דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט נכנס לרשימת "100 האנשים המשפיעים בעולם" של מגזין "טיים" לשנת 2021. לבקשת המגזין,  ויו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס הסביר את הבחירה בו בהקמת הממשלה החדשה, והצטרפותו של נפתלי בנט לקואליציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד והמפלגה הערבית, כיוון ש"בסופו של יום, הכול מסתכם באומץ". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן