משבר תקציב המדינה | ברע"מ מאיימים: "בחירות הן אופציה סבירה"

שר האוצר מקדם את השיחות על התקציב ונרשמת התקדמות מול רוב משרדי הממשלה | מנגד, ישנה החרפה במשבר מול משרד הפנים, וברע"מ טוענים כי השרה שקד לא מוכנה לבוא לקראתם. "נכנסנו לקואליציה כדי לסיים עשורים של הזנחה והפליה כלפי החברה הערבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/09/21 21:42 כ בתשרי התשפב

משבר תקציב המדינה | ברע"מ מאיימים: "בחירות הן אופציה סבירה"
מפלגת רע"מ , צילום: פלאש 90

תקציב המדינההתקדמות נרשמה מול רוב משרדי הממשלה במסגרת הדיונים על התקציב. מנגד, החרפה במשבר מול משרד הפנים והשרה איילת שקד. העיתונאית דפנה ליאל פרסמה הערב (א') כי ברע"מ טוענים שהשרה לא משתפת איתם פעולה וכי היא איננה מוכנה לבוא לקראתם ולפעול לטובת שינוי קריטריונים שיאפשרו להם לממש את הכספים שהובטחו להם עוד במשא ומתן הקואליציוני.

על פי הדיווח, יו"ר ועדת הפנים וליד טאהא אמר למקורבים בימים האחרונים: "נכנסנו לקואליציה כדי לשנות מציאות עגומה ומעוותת וכדי לסיים עשורים של הזנחה והפליה וקלות דעת כלפי החברה הערבית! כל מי שהבין אחרת מרמה את עצמו". עוד הוא הוסיף ואיים: "בחירות הן אופציה סבירה".

בתגובה לפרסום, יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמר: "אין ולא יהיה שום משבר מול רע"מ. הכל משחק. כמו "כאבי הבטן" של שקד לפני הקמת הממשלה. הממשלה תלויה בתנועה האסלאמית ותיתן לה את כל מה שהיא תדרוש ללא שום קו אדום". לסיום התחייב סמוטריץ': "תרשמו: שקד תיכנע בעניין התקציבים והיא ואלקין יכנעו לדרישות רע"מ להלבנת שלושת הישובים הבדואים בדרום בתנאים שלה". 

מי שמוביל את ההתקדמות בדיונים הוא שר האוצר אביגדור ליברמן, שדוחף לעזור יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שדוחף את משרדו לפעול לטובת דרישותיו של עבאס, כך דיווח העיתונאי רביב דרוקר. 

התקדמות חשובה מאוד נרשמה בנושאי אכיפת חוקי הבנייה והריסות הבתים במגזר הערבי, שני נושאים חשוב מאוד לרע"מ ועבאס. ישנן הרבה מגבלות בחוק, ונציגי המפלגה יושבים עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגורמים מקצועיים נוספים, במטרה לנסות לגבש מסמך מדיניות חדש בנושאים אלה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן