יועז הנדל: "לא אשב עם בן גביר בקואליציה, עם וליד טאהא כן"

שר התקשורת תקף את יו"ר עוצמה יהודית, והאשים אותו ואת חבריו בנצי גופשטיין והד"ר מיכאל בן ארי: "קבוצה כזו בעיני פוגעת בביטחון ישראל", מנגד, על הרשימה המשותפת אמר: "לא פוגעת בביטחון המדינה" | בן גביר: "תוקע סכין בגב חיילי צהל ומסובב אותה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/09/21 09:30 ח בתשרי התשפב

יועז הנדל: "לא אשב עם בן גביר בקואליציה, עם וליד טאהא כן"
השר הנדל. בן גביר לא, טאהא כן, צילום: פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל, התייחס הבוקר (ב') בתכניתם של קלמן וליברמן למגוון נושאים. בין השאר נשאל הנדל על דבריו נגד חבר הכנסת איתמר בן גביר. הנדל אמר מוקדם יותר השבוע ב"כאן חדשות", כי "בן גביר לא שירת בצבא כמו דברנים אחרים, כל החבורה הזו, בן גביר גופשטיין בן ארי לא מגנים על המולדת אבל יודעים לדבר הרבה".  

הבוקר הסביר הנדל: "החבורה הזו שיודעת לתקוף את הצבא ואת מוסדות המדינה ולהפגין בכל פעם שאנחנו נלחמים ומגנים על הבית. קבוצה כזו בעיני פוגעת בביטחון ישראל ופוגעת בחוסן הלאומי שלנו, מושכים נוער שוליים לארגון להב"ה. העובדה שהם מייצרים מעגל שני של לא משרתים בצבא, צעירים שהיו יכולים דרך הצבא להתקדם ולהפוך לאזרחים תורמים - במקום זה מתעסקים בפשע לאומי ובסוף הדבר היחיד שיוצא מזה זה התקפה נגד המדינה כאילו הם בגולה".

שר התקשורת הציג את תפיסת עולמו: "בעיני הטובים שבישראלים משרתים שירות משמעותי בצבא, ואני אומר את זה בקול. ואחרי זה אנחנו רוצים לקדם מסלולי שירות נוספים לכולם, לא רק בצבא. עדיין אני חושב, שהתפקיד שלנו כציוניים להגיד שהטובים שבישראלים ישרתו שירות משמעותי בצבא".

בהמשך שאל קלמן: "אמרת שהם מי פוגע יותר בביטחון ישראל, איתמר בן גביר או יו"ר ועדת הפנים החדש וליד טאהא שחושב שהציונות היא פרויקט גזעני?"

הנדל: "קודם כל זו אמירה נוראית, אני לא יודע מה וליד טאהא עשה בשנים האחרונות".

קלמן בהומור: "היה בסיירת גולני".

הנדל ברצינות: "הוא לא היה. אגיד לך איפה אני שם את המדד שלי: בעיני אין שום בעיה לדבר גם על הרשימה המשותפת שהיא אתגר גדול ומייצגת קולות לאומנים שפוגעים בדו-קיום בעיקר, לא בביטחון המדינה. לבין איתמר בן גביר שפוגע בחוסן הלאומי שלנו ומייצר פה שנאת חינם ומאבקים פנימיים.

לשאלה האם היה הולך לקואליציה עם בן גביר, השיב: "עם בן גביר לא, עם טאהא כן. מפלגת רע"מ ברגע שהכריזה על עצמה כמי שרואה בקואליציה הזו, ורוצה להשתלב במדינת ישראל שהיא יהודית ודמוקרטית". 

בן גביר: "יועז הנדל תוקע סכין בגב חיילי צהל ומסובב אותה"

בן גביר הגיב לדברים החמורים של הנדל: "התבטאותו האומללה מוכיחה ומלמדת מי זו הממשלה והקואליציה ומי זה יועז הנדל שתוקע סכין בגב חיילי צהל ומסובב אותה. הנדל מוכן לשבת עם ואליד טאהא שקרא לרוצחי תינוקות לוחמי חופש, שהביע הזדהות עם החמאס, שקרא לנופף בדגל סוריה עד כיבוש רמת הגולן, שנפגש עם רוצחי ליל הקלשונים, זה בסדר מבחינתו, אבל לשבת אתי כמי שנלחם למען החיילים, למען השוטרים, למען המדינה, זה לא יקרה מבחינתו. זה רק מוכיח מי הוא יועז הנדל ומי הממשלה הרעה הזו".

מנכ"ל הציונות הדתית יהודה ולד, אמר בתגובה: "ערב יום הכיפורים, יועז הנדל וממשלתו עסוקים בחרמות ובפסילות של יהודים. ‏מי שלא כמוהם - לא ראוי, שורפי אסמים. ההיסטוריה של עם ישראל הקיאה את האנשים הללו. ‏היהדות שלנו מכילה 70 פנים לתורה ויודעת להתאחד נגד אויבינו.
‏הנדל וחבריו הלכו לאיבוד, תינוקות שנשבו בקנאות. אתפלל עליהם ביום הכיפורים".