בן גביר "מברך" את ווליד טאהא שנבחר ליו"ר ועדת הפנים "מקומך עם זביידי"

היום נערכה ישיבה בה מונה ח"כ ווליד טאהא ליו"ר וועדת הפנים. 7 תומכים מול ח"כ אחד שהתנגד: ח"כ איתמר בן גביר | המתנגד לא התאפק ושלח ברכה חמה: "חברי כנסת שמלקקים לטרור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 14:09 ו בתשרי התשפב

בן גביר "מברך" את ווליד טאהא שנבחר ליו"ר ועדת הפנים "מקומך עם זביידי"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירוע חריג בוועדת הפנים של הכנסת. כך התקבל ח"כ ווליד טאהא כיו"ר ועדת הפנים החדש של הכנסת: ח"כ בן גביר קלקל את החגיגה ובשלל "ברכות", ערך קבלת פנים ליו"ר החדש: " אדם שאמר על מחבלים שרצחו חיילים שלנו, את הילדים שלנו שהאסירים בבתי הכלא הם לוחמי חופש, אסירים אידאולוגים, אסירי מצפון הוא בדיחה על חשבוננו".

לאחר המינוי הנוהג הוא שחברי הכנסת מברכים וראשון הדוברים היה ח"כ איתמר בן גביר שקלקל את החגיגה ואמר: "אני מתבייש ביום הזה ומצטער לקלקל את החגיגה, אבל מישהו צריך כאן להגיד לחברי הכנסת שהאדם הזה אמר על מחבלים שרצחו חיילים שלנו, את הילדים שלנו שהאסירים בבתי הכלא הם לוחמי חופש, אסירים אידאולוגים, אסירי מצפון".

ח"כ בן גביר פנה לטאהא ואמר: "איך יכול להיות שמינו אותך ליו"ר ועדת הפנים, סירבת לגנות את החמאס, סירבת לגנות ארגון טרור, ביקרת משפחות מחבלים באום אל פאחם מליל הקלשונים. הזדהתה עם הטרור, אמרת שירושלים היא פלסטין ופרסמת תמיכה בסוריה. זו בדיחה על חשבוננו שאתה יו"ר ועדת הפנים, מקומך עם זכארייה זביידי". בן גביר פנה לחברי הכנסת שצחקקו בוועדה ואמר: "תתביישו לכם, חברי כנסת שמלקקים לטרור".

כזכור, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, המליצה ביום חמישי לוועדת הפנים והגנת הסביבה לבחור בח"כ ווליד טאהא מסיעת רע"מ לתפקיד יו"ר הוועדה, במקום ח"כ סעיד אלחרומי שמת מאירוע לבבי בחודש שעבר בגיל 49. חברי הכנסת שמחה רוטמן, שלמה קרעי ואורית סטרוק התנגדו להצעה בטענה כי ח"כ ווליד טאהא הינו נציג של מפלגה תומכת טרור. במהלך הדיון, אמר אורבך כי "וליד טאהא ראוי שיהיה בכנסת", כך דווחה העיתונאית עטרה גרמן.