זה היישוב הראשון בשומרון שחובר לסיבים האופטיים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ושר התקשורת יועז הנדל חיברו היום את הישוב הראשון בשומרון לסיבים אופטיים. יועז הנדל: "תשתיות זו ריבונות בפועל" | יוסי דגן: "תוך פחות משנה כל ישובי השומרון יחוברו לסיבים האופטיים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/21 13:50 ז בתשרי התשפב

זה היישוב הראשון בשומרון שחובר לסיבים האופטיים
יוסי דגן ויועז הנדל , צילום: אליחי מנחם עבור מועצה אזורית שומרון

הישובים בשומרון כבר מתחברים לסיבים האופטיים. היום התקיים בישוב קריית נטפים טקס חנוכת תשתית האינטרנט ביישובי השומרון בנוכחות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שר התקשורת יועז הנדל הבעלים של חברת 019 עזריה סלע וידידיה סלע, יו"ר הישוב קריית נטפים אודליה מינס והמשפחה הראשונה שחוברה לסיבים האופטיים בשומרון. משפחת יונגרייס.   הישוב קריית נטפים הוא הישוב הראשון שחובר לסיבים האופטיים לאחר שלפני כחודש החלה הנחת התשתית לסיבים. 

במהלך ראשון מסוגו בארץ, המועצה האזורית שומרון הצליחה להביא את הסיבים האופטיים ליישוביה. לפני כחצי שנה הגדיר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כיעד מועצתי את חיבור הסיבים האופטיים והאינטרנט המהיר לישובים, במחיר  סביר  וזאת באופן עצמאי. תוך שימוש ביתרון הגודל של הרשות.  ראש המועצה ריכז צוות מקצועי בהובלת מנכל המועצה אמיתי רויטמן, ואגף ישובים במועצה ובשיתוף הישובים יצאו למשא ומתן מול ספקיות האינטרנט ולמכרז. בכך אפשרה המועצה לתושביה להיות בין הראשונות שמתחברות מבין המועצות האיזוריות לסיבים האופטיים במחיר הזול בארץ - 80 שח למהירות של 200 מגה. בהמשך כשתוכנית משרד התקשורת לרשת את הפריפריה בסיבים תגיע, המועצה תצטרף לתוכנית הארצית. 

בטקס הרים ראש המועצה יוסי דגן יחד עם שר התקשורת יועז הנדל את השאלטר והפעילו את מערך הסיבים האופטיים בישוב. שר התקשורת יועז הנדל אמר בטקס: "שמח להגיע לשומרון כדי לחנוך סיבים אופטיים- אינטרנט מהיר. תשתיות זו ריבונות בפועל, במעשים ולא בדיבורים. ציונות בערים שלנו היא קו המחרשה וההתיישבות אבל גם קו הסיב.
 
הסיבים האופטיים מאפשרים צמיחה כלכלית אדירה. הגדלת שוק התעסוקה וצמצום פערים.  משימתי היא שבכל מקום בארץ, נטפים, רמת יוחנן או כרם שלום יהיו סיבים ואפשרויות תעסוקה. אני מברך את ראש המועצה יוסי דגן  על כך שהיה מהראשונים שהרימו את הכפפה ויצא לדרך. תושבי המועצה יהנו מקדמה ואפשרויות תעסוקה מרחוק וכך בכל מקום במדינת ישראל".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הודיע כי תוך פחות משנה  יחוברו כלל ישובי השומרון מיצהר דרך מבוא דותן ועד שערי תקווה לסיבים האופטיים. "לנו יש ייעוד, להביא מיליון תושבים לשומרון, והדרך לכך עוברת בתשתית, כבישים, תאורה, ביוב, מים, חשמל והמהפכה שאנחנו מתחילים היום, במימוש בפועל, היא אחת המהפכות החשובות, כי היום אינטרנט זה מוצר צריכה בסיסי. שמנו לעצמנו כיעד, להביא תוך שנה לכל ישובי השומרון באותו מחיר את האינטרנט המהיר ביותר, במחיר הכי זול, אני נמצאים היום בצומת ויוצאים קדימה עכשיו באחד הדברים שיביאו אותנו למיליון אזרחים", אמר דגן. 

המשפחה הראשונה שחוברה לסיבים האופטיים היא משפחת יונגרייס, יקי יונגרייס אב לחמישה אמר מייד לאחר החיבור לסיבים האופטיים ועלייה מ 15 מגה ל 500 מגה מהירות גלישה בביתו: "זו בשורה של ממש. עברנו תקופה קשה בעיקר בקורונה, עם 5 ילדים שצריכים זום, אני שאני עצמאי ואשתי נהגת אמבולנס. האינטרנט הפך למוצר צריכה בסיסי, ואנחנו שמחים וגאים לגור בשומרון שהשכיל להיות בין הראשונים שמחברים לאינטרנט המהיר". הישובים הבאים הצפויים להתחבר לסיבים האופטיים הם:  רבבה, נופים ויקיר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן