לאחר עימות בדיון: וליד טאהא נבחר לתפקיד יו"ר ועדת הפנים | ניר אורבך: "ראוי שיהיה בכנסת"

ועדת הכנסת בראשות ניר אורבך, בחרה ביו"ר סיעת רע"מ לתפקיד יו"ר ועדת הפנים במקום סעיד אלחרומי שמת בסוף החודש שעבר | "כל הנושאים יטופלו באופן מקצועי ללא משוא פנים. אני לא שייך לאנשים גזעניים אני בז להם ולא מתייחס לדבריהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/21 10:52 ג בתשרי התשפב

לאחר עימות בדיון: וליד טאהא נבחר לתפקיד יו"ר ועדת הפנים | ניר אורבך: "ראוי שיהיה בכנסת"
ח"כ וליד טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, החליטה להמליץ הבוקר (ה') לוועדת הפנים והגנת הסביבה לבחור בח"כ ווליד טאהא מסיעת רע"מ לתפקיד יו"ר הוועדה, במקום ח"כ סעיד אלחרומי שמת מאירוע לבבי בחודש שעבר בגיל 49. חברי הכנסת שמחה רוטמן, שלמה קרעי ואורית סטרוק התנגדו להצעה בטענה כי ח"כ ווליד טאהא הינו נציג של מפלגה תומכת טרור. במהלך הדיון, אמר אורבך כי "וליד טאהא ראוי שיהיה בכנסת", כך דווחה העיתונאית עטרה גרמן.

ווליד טאהא אמר עם היבחרו, כי "לחברי כנסת יש בעיה עקרונית של חלוקת ההשפעה והמשאבים עם הציבור הערבי. אלו אנשים חשוכים שחיים בעבר. אנחנו אזרחים שחיים על אדמתנו שנבחרנו על ידי ציבור ששלח אותנו לכנסת".  

על התפקיד החדש, אמר: "אני לא שמח על קבלת התפקיד עקב אובדן חבר יקר. אני אנהל את הוועדה בצורה ממלכתית. כל הנושאים יטופלו באופן מקצועי ללא משוא פנים. אני לא שייך לאנשים גזעניים אני בז להם ולא מתייחס לדבריהם".

במהלך הדיון על מינוי טאהא, נרשמו מספר עימותים מילוליים בין חברי הכנסת. לאחר שח"כ סטרוק אמרה כי הממשלה מאפשרת למפלגה תומכת טרור "להחזיק אתכם בגרון", ח"כ גינזבורג אמר לה: "בושה, פשוט בושה וחרפה".

עוד אמרה סטרוק: "הממשלה הזו היא מסוכנת כי המחבלים שאנחנו מנסים לכל הפחות לשים בכלא - המחבלים האלה יושבים בתוך הממשלה, תומכי המחבלים בתוך הממשלה. התנועה האסלאמית במדינות נורמליות יושבת בכלא ואצלנו היא לא רק עם יד על ההגה". 

ח"כ קרעי, אמר בדיון: "כמה סמלי שדווקא היום בצום גדליה, היום שבו נפוצה שארית הפליטה מאדמת ארץ ישראל, ועדת הכנסת מפקירה מחדש את אדמות הנגב והגליל. לאחר שמקימי הארץ הזו גאלו את אדמותיה בדם, יזע ודמעות, היום קואליציית בנט - עבאס אישרה מינוי יו"ר לוועדת הפנים, שמפקחת על התכנון והבניה, מהתנועה האסלאמית". 

"מקומו של טאהא מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל"

בתגובה לאמירתו של ניר אורבך לפיה ראוי שווליד טאהא יהיה חבר כנסת, הגיב ירון פרידמן אחיו של החייל גיא פרידמן ז"ל, שנרצח בפיגוע בליל הקילשונים, "וליד טאהא ביקר את משפחת הרוצח. מי שמהלל, משבח ומבקר מחבלים רוצחי חיילי צה"ל בבית הכלא, או את בני משפחותיהם מקומו מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, נמסר: לצערנו איננו מופתעים שניר אורבך איש הימין האידיאולגי לשעבר שמכר את נשמתו לתומכי הטרור כרע"מ יאמר שווליד טאהא שתומך במחבלים שרצחו את יקירנו, מתאים לראשות וועדה בכנסת. אנו נמשיך לזעוק שמקומם של טאהא ויתר חברי מפלגתם מחוץ לכנסת ואף בכלא".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן