"ביקור מוצלח" בנט מסכם: "השגנו את כל המטרות שהצבנו ומעבר לכך"

ראש הממשלה סיכם את ביקורו המדיני הראשון בארצות הברית שהתארך מעל למתוכנן בשל אירוע הטרור באפגניסטן: "בין ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי שמושתת על אמון" | על הפטור מוויזה אמר: "לראשונה ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/08/21 09:33 כא באלול התשפא

בנט מסכם: "השגנו את כל המטרות שהצבנו ומעבר לכך"
בנט לפני העליה למטוס, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בארצות הברית התארך מעבר למצופה בשל אירוע הטרור באפגניסטן, והבוקר (א') נשא בנט דברים לרגל סיום ביקורו המדיני הראשון בבית הלבן. ראש הממשלה הודה לנשיא ג'ו ביידן על קבלת הפנים החמה ואמר כי מטרות הביקור היו מעבר למצופה. 

"מיד נמריא חזרה מביקור מוצלח בוושינגטון ששיאו היה פגישה עם הנשיא ביידן. הייתה פגישה חמה מאוד ומועילה מאוד", אמר בנט רגע לפני העליה למטוס. "בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון".

בנט התייחס לפגישה עצמה, ואמר: "השגנו את כל המטרות שהצבנו ומעבר לכך. סיכמנו על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת מרוץ איראני לגרעין. התקדמנו צעד משמעותי בנושא בניין הכוח הישראלי ונושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים - הפטור מוויזה. לראשונה ביידן הורה להתקדם ולסגור את העניין במהירות האפשרית".


(פגישת ראש הממשלה בנט ונשיא ארה"ב ביידן)

מטוסי קרב תקפו הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה.

על המצב בדרום אמר ראש הממשלה: "במהלך הלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה להפרחת הבלונים. כמו שכבר אמרתי, אנחנו נפעל בעזה לפי האינטרס שלנו. מבחינתי הכתובת הייתה ונשארה חמאס".