פגישת בנט וביידן | השרה שקד: "שמים סוף לתורים לקבלת וויזה לארה"ב"

בפגישה הראשונה בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית התחייב ביידן לקדם את מתן הפטור מוויזה לישראלים | השגריר ארדן שוחח עם ביידן בנושא והשרה שקד שמונתה לאחראית בממשלה מיהרה לפזר הבטחות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/08/21 22:13 כ באלול התשפא

פגישת בנט וביידן |  השרה שקד: "שמים סוף לתורים לקבלת וויזה לארה"ב"
הפגישה ההיסטורית, צילום: אבי אוחיון לע"מ

לצד הנושאים הביטחוניים עליהם דנו ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בפגישה עלה עוד נושא אחד שחשוב לישראלים רבים, מתן פטור מוויזה בכניסה לארצות הברית. ביידן התחייב בתום הפגישה שיפעל בעניין ושגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן שוחח עם הנשיא בנושא ושרת הפנים איילת שקד מונתה על ידי בנט לפעול בעניין.

שקד שתהיה נציגת הממשלה לפתרון הבעיה כתבה הערב בטוויטר: "שמים סוף לתורים לקבלת ויזה לארה"ב! לאחר סבב הפגישות המוצלח של רה״מ בוושינגטון, הוחלט לזרז את הכנסת ישראל לתכנית הפטור מוויזות. אדאג לקדם את הנושא במהירות בשיתוף פעולה עם השר לביטחון המולדת האמריקאי, מיורקס, שתומך בתכנית זו כבר זמן רב. ותודה לשגריר גלעד ארדן שפעל מול הממשל בעניין".  

כיום לא מעט מדינות זכאיות לפטור מוויזה בכניסה לארצות הברית ושנים רבות בישראל מקווים להכנס לרשימה היוקרתית. למרות האופטימיות בפגישה הישראלים הנושא נתקל בקשיים רבים, בין היתר בקשות האמריקאים בתמורה.

בין היתר ידרשו האמריקאים לקבל מידע מודיעיני על הישראלים שיכנסו למדינה וכן שיתוף פעולה הדוק מול השב"כ. דרישה נוספת תהיה מתן הקלות לפלשתינים שירצו לטוס דרך ישראל לארצות הברית וככל צפויות בקשות אמריקאיות נוספות 'בתמורה'. כיום ישראל רחוקה מלהיכנס לרשימה היוקרתית, בין היתר משום שאחוז הסירובים לוויזה בישראל קרוב ל-6 אחוז, בזמן שתנאי הסף עומד על 3 אחוז סירוב בלבד.


(פגישת בנט-ביידן).

בתום הפגישה שנערכה ביום שישי אמר בנט לכתבים הישראלים: "הייתה פגישה מצוינת, במיוחד בארבע עיניים, והיא הייתה בעיקרה פגישת עבודה. הייתה תחושה כאילו אנחנו מכירים אחד את השני תקופה ארוכה. מצאתי מנהיג שאוהב את ישראל, יודע בדיוק מה הוא רוצה וקשוב גם לצרכים שלנו.

ביחס לאיראן - גם הנשיא ביידן וגם אנחנו נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד, ובדרגי עבודה אנחנו נעבוד בימים, בשבועות ובחודשים הקרובים כדי לפתח את ערוצי שיתוף הפעולה. צריך לומר - אין הרבה זמן, הנושא הוא דחוף ולא סובל דיחוי.

נוצר קשר אישי בינינו, ברמה של להרים טלפון אחד לשני כשצריך. הזמנתי את הנשיא לבוא לישראל אחרי שנתגבר על גל הדלתא. אני מודה לנשיא ולכל הצוות שלו על הנחישות שלהם לקיים את הפגישה. הנשיא מיד אמר אתמול 'אנחנו מקיימים את הפגישה באופן מלא' ובסוף זה גם התארך. אני מודה להם על הקשב ועל המיקוד בעודם בעיצומו של אירוע אמריקני לא פשוט".