פגישה היסטורית בנט: "אני מגיע מירושלים עם רוח של הוגנות" | ביידן: "אני ובנט נעשינו חברים"

אחרי עיכוב של יום ועוד עיכוב קטן ביום שישי, הפסגה בין נשיא ארצות הברית לראש הממשלה התקיימה | בסיום הפגישה נשאו השניים הצהרה לתקשורת | בנט: "שמחתי לשמוע את מילותיך הברורות שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת להגיע לנשק גרעיני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/08/21 20:23 כ באלול התשפא

בנט: "אני מגיע מירושלים עם רוח של הוגנות" |  ביידן: "אני ובנט נעשינו חברים"
בנט וביידן בפגישתם הראשונה, צילום: אבי אוחיון לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט רשם אמש את אחד השיאים שלו מאז נכנס לתפקיד. בנט נועד עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפגישה ראשונה. אמנם עיכוב של הרגע האחרון מנע מבנט לפרסם תמונה מהמפגש קודם כניסת השבת בישראל, אבל עם צאת השבת ההצהרה המלאה של ראש הממשלה לפניכם.


(בנט וביידן בהצהרות לתקשורת).

בסיום פגישה קצרה בארבע עיניים נשאו שני הבכירים הצהרות לתקשורת. בפתח דבריו התייחס בנט לפיגוע הנורא באפגניסטן. "ראשית בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים וצער עמוק על אובדן חיי האדם של אמריקנים בקאבול. חיילים אמריקנים אלה איבדו את חייהם במשימה להצלת חיי אחרים, זוהי ההגדרה לאומץ ולהקרבה. שינוחו על משכבם בשלום. במיוחד ביום זה אני רוצה להיות ברור מתמיד: ישראל עומדת עם ארה"ב באופן מובהק וחד משמעי". 


 
בהמשך דיבר בנט על הקשר בין ישראל לארצות הברית: "אני גם רוצה להודות לך על המילים החמות שלך, עכשיו ובפגישתנו האישית, שמבטאות את התמיכה העמוקה שלך במדינת ישראל. זה לא דבר חדש. במשך עשרות שנים תמיד עמדת לצדנו, במיוחד בזמנים קשים כמו לפני כמה חודשים, כשאלפי טילים נורו על ערי ויישובי ישראל. זה הזמן שבו חברות נמדדת. אנחנו סומכים על התמיכה שלך, אדוני הנשיא, וישראל יודעת שאין לה בת ברית טובה, חזקה ואמינה יותר מאשר ארה"ב".

ראש הממשלה עקץ את נתניהו מעט ודיבר על הממשלה שהקים: "אני בא אליך מירושלים, בירתנו הנצחית, ואני מביא עמי רוח חדשה, רוח של רצון טוב, רוח של תקווה, רוח של הוגנות וכנות, רוח של אחדות ודו-מפלגתיות, של אנשים בעלי דעות פוליטיות שונות מן היסוד, אפילו הפוכות, אך חולקים תשוקה עמוקה לבנות לישראל עתיד טוב יותר. על זה ישראל מושתתת - להיות אנשים טובים ולעשות דברים טובים".

לסיום התייחס בנט לסוגיה האיראנית הבוערת: "אבל באזורנו, לעשות טוב זה לא מספיק. ישראל צריכה להיות חזקה בכדי לעשות טוב. אסור לנו לאבד את החזון. אנחנו לא יכולים לשכוח אפילו לרגע אחד שאנחנו נמצאים בשכונה הקשה ביותר בעולם. יש לנו את דעא"ש בגבולנו הדרומי, את חיזבאללה בגבול הצפון, את הג’יהאד האסלאמי, חמאס, מיליציות איראניות ואחרים שמקיפים אותנו, וכולם רוצים להרוג אותנו, כולם רוצים למחוק את המדינה היהודית.

ולכן, ישראל חייבת להישאר תמיד חזקה בהרבה מכל אויבינו.

ולכן אני מבקש להודות לך, אדוני הנשיא, על הסיוע בחיזוק היתרון האסטרטגי של ישראל.

הנושא העיקרי שלנו היום הוא המרוץ של איראן לנשק גרעיני. דיברנו על זה בחדר ושמחתי לשמוע את מילותיך הברורות שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת להגיע לנשק גרעיני. 

אמרת שתנסו למצוא דרכים דיפלומטיות לבעיה זו, ושיש דרכים אחרות אם זה לא מסתדר. 

ימים אלו רק מדגישים איך יראה העולם אם משטר איסלאמי קיצוני ישים ידיו על נשק גרעיני. שידוך זה יהווה סיוט לעולם כולו.

הפגישה ההיסטורית

הפגישה ההיסטורית                                                                                                               צילום: אבי אוחיון לע"מ

איראן היא היצואנית מספר אחת בעולם של טרור, חוסר יציבות והפרת זכויות אדם. בזמן שאנחנו יושבים כאן, איראנים מסובבים את הצנטריפוגות בנתנז ובפורדו. אנחנו חייבים לעצור אותם ושנינו מסכימים על כך. לשם כך פיתחנו אסטרטגיה, שנדבר עליה, עם שתי מטרות: הראשונה היא לעצור את התוקפנות האזורית של איראן ולהתחיל ״לגלגל אותה חזרה לתוך הקופסה״. והשנייה, לוודא לצמיתות שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני.


(הפגישה ביום שישי).

כפי שאמרתי לך אדוני הנשיא, ישראל לא מבקשת, ומעולם לא ביקשה, שחיילים אמריקנים יגנו עליה. זאת המשימה שלנו. לא נעשה מיקור חוץ לביטחון ישראל. אנחנו אחראים לגורלנו. אבל, אני כן רוצה להודות לך על הכלים ועל הגיבוי שסיפקתם ואתם ממשיכים לספק לנו". 

על מגפת הקורונה אמר בנט: "אנחנו גם נדבר על מגפת הקורונה ווריאנט הדלתא שעושה שמות ברחבי העולם. אתה היית הראשון שקראת למגיפה ״מגפת הלא מחוסנים״, וזו האמת. לפני כחודש קיבלתי החלטה קשה שישראל תהיה החלוצה, המדינה הראשונה בעולם שתיתן את המנה השלישית של החיסון, הבוסטר. אני יכול לדווח לך , אדוני הנשיא, שסיפקנו כמעט 2 מיליון חיסונים לאזרחינו. ובשורה התחתונה - זה בטוח וזה עובד. ואפשר לבשר שהגאות משתנה בישראל. 

לבסוף, אדוני הנשיא, אתה אדם מאמין, כמוני. בבתי הכנסת ברחבי העולם, אחרי הפרשה יקריאו את ההפטרה, ומחר יקריאו את מילותיו של הנביא ישעיהו: "שאי סביב עינייך וראי, כולם נקבצו ובאו לך. בניך מרחוק יבואו ובנותייך על צד תאמנה". זה אומר שהבנים והבנות של העם היהודי יחזרו לארץ שלנו, הם יטפחו את הארץ הישנה ויבנו אותה מחדש. הנבואה היהודית העתיקה הזו היא המציאות העכשווית בישראל. זה נס, שאתם חלק מרכזי ממנו כל כך הרבה שנים. 

אדוני הנשיא, היום אתה ואני – שהיית כל כך נדיב מזמנך בימים קשים אלה - נכתוב פרק נוסף בסיפור היפה של מערכת היחסים בין שתי האומות שלנו, ארה"ב והמדינה היהודית-דמוקרטית. שתי המדינות שואפות לעשות טוב וצריכות להיות חזקות, ושתיהן מייצגות מגדלור בעולם סוער מאוד.

תודה אדוני הנשיא, אני מצפה לעבודה שלנו יחד עכשיו ולאורך שנים רבות קדימה".

"איראן לעולם לא תהיה גרעינית"

ביידן החמיא לבנט ואמר: "נהדר שראש הממשלה כאן. הוא חבר שאני מכיר עוד מימיו בהייטק, יש לנו כמה תאגידים שהיו בקשר עם החברה שלו. נהיינו חברים טובים. הוא נסע הרבה ברכבת לדלאוור. יש לו את הממשלה הכי מגוונת בהיסטוריה הישראלית".

ביידן הוסיף ואמר: "אני תומך בכל לבי בחידוש המלאי של כיפת ברזל. דיברנו גם על אירן - ועל כך שהיא אף פעם לא תהיה גרעינית". בנוסף, התייחס הנשיא האמריקני גם לסוגיית הפטור מוויזות לישראלים - והצהיר שממשלו יקדם את הסוגיה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן