צה"ל תקף ברצועת עזה | גדעון סער: "הכסף הקטרי יועבר לעניינים הומניטריים"

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס ופיר מנהרת טרור, בסמוך לג'באליה, בעקבות שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי הדרום ובעקבות ההתפרעויות בסמוך לגדר המערכת בעזה | "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/08/21 07:37 כא באלול התשפא

צה"ל תקף ברצועת עזה | גדעון סער: "הכסף הקטרי יועבר לעניינים הומניטריים"
פורעים עזתים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שבת לראשון) מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס", נמסר מדובר צה"ל.

שר המשפטים גדעון סער, אמר הבוקר ב"כאן רשת ב": "חמאס מעוניין להמשיך בחיכוך וככל שתהיה פעילות נגדנו - התגובה תהיה תקיפה. הכסף הקטרי יועבר לעניינים הומניטריים שנוגעים לאוכלוסייה האזרחית".

סער.

סער. צילום: פלאש 90, תומר נאוברג

הודעת צה"ל הגיעה לאחר שבעזה דיווחו כי צה"ל תקף ברצועה בעקבות שיגור בלוני התבערה והפרות הסדר שהתקיימו מוקדם יותר אמש בסמוך לגדר הגבול, החל מהשעה 20:00. בדיווחים נאמר  כי 11 מהמתפרעים נפצעו מירי בירי אש חיה של חיילי צה"ל לכיוונם, 3 במצב בינוני ועוד 8 במצב קל.

ההתפרעויות החלו לאחר שחמאס קיבל החלטה על חידוש הפעלת "יחידות ההטרדה והבלבול הליליות" סמוך לגדר, פעילות דומה לזו שמתנהלת מתחת לאביתר. "מזהירים את האויב. המועד האחרון של הכיבוש פג והמצור המתמשך על עזה דוחף אותנו להפוך את חייו לגהנום. ההסלמה הדרגתית מתחילה הערב ואנו מזהירים את האויב מפני הכוונה לפגוע בצעירים שלנו. זה יעלה לו במחיר שמעולם לא לקח בחשבון", מסרו מטעם אותן יחידות.