באופוזיציה מנצלים את הזכייה במדליה לביקורת על נתניהו

לאחר הזכייה ההיסטורית של לינוי אשרם במדליית הזהב בענף ההתעמלות האומנותית, יו"ר הציונות הדתית מותח ביקורת על תזמון המברכים: "עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת" בליכוד מתנצלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/08/21 23:15 כט באב התשפא

באופוזיציה מנצלים את הזכייה במדליה לביקורת על נתניהו
בצלאל סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעה שמדינת ישראל צוהלת עם הבשורה על מדליית זהב שנייה באולימפיאדת טוקיו, יש מי שדואג לצנן את ההתלהבות עם התייחסות לקדושת השבת ותזמון המברכים. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי הוא בהחלט מרוצה מהתוצאות, אולם תזמון הברכות על הזכייה לא היה לטעמו. 

"‏שמח על הזהב של לינוי,
עצוב על חילול השבת,
שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות,
עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת,
שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת,
עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה,
שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו." 

לא מדובר בפעם הראשונה שסמוטריץ' קושר את הזכייה וקדושת השבת יחדיו. רק לפני שבוע, עם היוודע דבר הזכייה של המתעמל הישראלי ארטיום דולוגפיאט בגמר התעמלות הקרקע וזכייתו במדליית הזהב, התייחס אז סמוטריץ למאורע וצייץ בהומור : "סוף סוף גם אני יכול להצטרף לחגיגה ולברכות", שכן התחרות התקיימה ביום ראשון. לאחר תגובות הגולשים המשיך וכתב:  "באסה. גם עכשיו, למרות ההתרגשות הגדולה,  אמשיך להיות מודר מהחגיגות. השבת חשובה יותר לעם ישראל. מחכה ליום שבו הגאווה הלאומית שלנו תכלול את הערכים שהנחלנו לעולם כולו עוד הרבה לפני הספורט".

גם ‏יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני התייחס לאירוע הזכייה, אבל מזווית קצת שונה: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו.

חבר הכנסת יעקב ליצמן מסר: "מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה״מ".

מוקדם יותר היום בירך יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את אשרם ומסר: "דגל ישראל מתנוסס גם אצלך בלב וגם למעלה מעל המעצמות הכי גדולות בעולם." 

https://twitter.com/netanyahu/status/1424069756651458568

לאחר הסערה שהתרחשה ברשת פרסמה תנועת הליכוד הבהרה בה התנצלה וטענה כי מדובר בטעות טכנית, "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן