עשתה היסטוריה: לינוי אשרם זכתה במדליית הזהב באולימפיאדה

בפעם השנייה בטוקיו והראשונה בענף בישראל, זוכה ישראלית גרפה את המדליה במקום הראשון. היריבה הרוסייה שהגיעה למקום השני טענה ל"אי צדק", בנט בירך: "תודה לך, וונדר וומן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/08/21 21:19 כט באב התשפא

עשתה היסטוריה: לינוי אשרם זכתה במדליית הזהב באולימפיאדה
לינוי אשרם, צילום: FLASH90

אולימפיאדת טוקיו: הצעירה הישראלית בת ה-22 עשתה היסטוריה היום (שבת) כאשר זכתה בבמדליית הזהב בתחרות הקרב-רב בענף ההתעמלות האמנותית באולימפיאדה, ובכך עשתה היסטוריה. 

התחרות התחילה בשעות הבוקר, ובתרגיל החישוק אשרם הובילה עם ציון של 27.550 ששלח אותה למקום הראשון, לאחר מכן, בתרגיל הכדור זכתה בציון 28.300, והובילה גם בתרגיל האלות עם 28.650 נקודות. בתרגיל הסרט האחרון כבר הובילה עם ציון של 23.300 נקודות, ובכך הצליחה לנצח את היריבה הרוסייה בציון כולל של 107.800 נקודות, לעומת 107.650 נקודות שלה. 

אולם, הזכייה לא עברה חלק, שכן המתמודדת הרוסייה שזכתה במקום השני במדליית הכסף זעמה על ההפסד וטענה "לא קיבלתי את הניקוד הראוי". בחשבון הטוויטר הרשמי של הוועד האולימפי הרוסי כתבו: "כל העולם ראה את אי הצדק הזה". צמד התאומות הרוסיות, שאחת מהן כאמור הגיעה למקום השני ואילו האחרת הגיעה למקום הרביעי, זעמו על התוצאות. 

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח הערב עם הזוכה המאושרת ומסר: "לינוי, איזו התרגשות. ישבנו וצפינו בך זוכה בדמעות בעיניים. את גאווה עצומה למדינה כולה. כשראינו את הדמעות זולגות מעינייך, את דגל ישראל עולה, את התקווה מתנגנת ואת מדליית הזהב מונחת על צווארך - התרגשנו עד דמעות". 

עוד הוסיף: "התמודדת בצורה מרשימה ביותר ואנחנו כל כך גאים בך. הבאת כבוד אדיר למדינת ישראל. ניקול זליקמן אמרה 'באנו לחלום', ואכן חלמתן והגשמתן חלום למדינה שלמה." 

"את מצטרפת לחבורה של אלופות ואלופים שמביאים לנו הרבה כבוד בעולם. אל תיקחי ללב שום ערעורים ושום עררים. אנחנו איתך," הדגיש הנשיא והוסיף: "על זה נאמר 'עם ישראל חי!. נתראה בישראל לינוי יחד עם המשלחת הישראלית כולה. תודה רבה על הגאווה העצומה שהבאת לנו".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על הזכייה המרגשת וצייץ: "התקווה התנגנה היום פעם נוספת באולימפיאדת טוקיו, והלב שוב נמלא גאווה". 

השניים שוחחו הערב, ובנט אמר לזוכה המאושרת:  "שימחת את כל העם. קיבלנו את הבשורה במוצאי השבת וחגגנו כאן בבית. אני יודע שכל המדינה גאה בך. אני יודע גם איזו דרך עברת, כמה עליות ומורדות. הרבה ילדים בארץ מסתכלים עלייך ורואים בך וונדר וומן אמיתית, דוגמא למאמץ ועבודה קשה. אנחנו מאוד אוהבים אותך, והרבה בהצלחה להמשך. תודה לך, וונדר וומן".

ראש הממשלה ניצל את המעמד וביקש מאשרם  כי תשתמש בכוחה ובמעמדה כדי לרתום את הצעירים בישראל למאמץ ההתחסנות הלאומי.

זו היא הפעם השנייה שהתקווה נשמעת באולימפיאדה בטוקיו, רק לפני שבוע זכה ארטיום דולגופיאט בגמר התעמלות הקרקע בטוקיו ורשם הישג נהדר עם מדליה זהב ראשונה אי פעם לישראל בהתעמלות.