היסטוריה: מדליית זהב בהתעמלות לארטיום דולגופיאט הישראלי

דולגופיאט עשה תרגיל מעולה ונהנה מיום חלש של שאר המתמודדים וקבע כי 'התקווה' תישמע לראשונה בטוקיו. המשלחת הישראלית תחזור עם שלוש מדליות מהאולימפיאדה. הנשיא הרצוג ובנט בירכו: "ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/21 11:51 כג באב התשפא

היסטוריה: מדליית זהב בהתעמלות לארטיום דולגופיאט הישראלי
עשה היסטוריה.ארטיום דולגופיאט, צילום: עמית שיסל - הוועד האולימפי בישראל

היסטוריה באולם ההתעמלות: המתעמל הישראלי ארטיום דולוגפיאט התמודד היום (א') בגמר התעמלות הקרקע בטוקיו ורשם הישג נהדר עם מדליה זהב ראשונה אי פעם לישראל בהתעמלות וגם את הפעם הראשונה שהמשלחת בכחול לבן חוזרת עם שלוש מדליות מהאולימפיאדה. בעקבות הזכייה - "התקווה" נוגנה בטוקיו. 

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את דולוגפיאט שהשיג ניקוד של 14.933 ויזכה במענק של חצי מיליון שקל מהמדינה: ''תודה ארטיום. עשית היסטוריה כחול לבן. ברכות לארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב כעת באולימפיאדת טוקיו. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל. שירת התקווה תתנגן מיד באולם ההתעמלות בטוקיו, ודגל ישראל יונף גבוה". נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את דולוגופיאט ואמר: "‏ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך". 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בשיחת הטלפון עם ארטיום דולגופיאט

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בשיחת הטלפון עם ארטיום דולגופיאטצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ארטיום עשה היסטוריה באולם ההתעמלות. אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה - מדליית זהב. יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל". גם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו ברך: "הביא זהב! כל הכבוד לארטיום דולגופיאט. הבאת הישג אדיר וכבוד ענק למדינת ישראל. כולנו גאים בך!"

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות אמרה: "המדליה הזו מסמלת את המצוינות שיש בענף שלנו. למאמנים, לספורטאים, לאנשי האיגוד והמעטפת ובעיקר לכל מוסדות הספורט שמלווים אותנו יחד עם משרד הספורט. ארטיום הוא אחד למיליון , האמנו בו לאורך כל הדרך וסרגיי ידע להוביל אותו למקום הנכון בזמן הנכון! היסטוריה והתרגשות שיא למדליה האולימפית הראשונה שלנו".

"מדליה אולימפית ראשונה שלא כרוכה בחילול שבת"

מי שעוד ברך ועורר סערה ברשתות הוא יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שכתב: "מדליה אולימפית ראשונה שלא כרוכה בחילול שבת. סוף סוף גם אני יכול להצטרף לחגיגה ולברכות. אז ברכות ארטיום! וברכות לכל חובבי הספורט בישראל. 'יגעת ומצאת תאמין'". רבים המגיבים כעסו על ההתייחסות לעניןן השבת וכתבו לחבר הכנסת שהמוקדמות והאימונים התקיימו בשבת, ושיאן קשר בין חילול היום הקדוש לבין הזכייה.

סמוטריץ' כתב בתשובה לביקורות: "באסה. גם עכשיו, למרות ההתרגשות הגדולה מול הדגל וההמנון של כולנו, אמשיך להיות מודר מהחגיגות. השבת חשובה יותר לעם ישראל. מחכה ליום שבו הגאווה הלאומית שלנו תכלול את הערכים הגדולים שהנחלנו לעולם כולו עוד הרבה לפני ההישגים בספורט".