מחדל הקורונה נתב"ג עדיין פתוח: 2,140 מאומתים חדשים ביממה האחרונה

נשיא המדינה יפתח את מבצע החיסונים השלישי לבני ה-60 ומעלה נגד נגיף הקורונה | בנתב"ג ממשיכים לעבור עשרות אלפים ביום אך רשימת המדינות האסורות מתרחבת | מגבלות התו הירוק נכנסו לתוקף | 167 חולים במצב קשה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/07/21 10:00 כא באב התשפא

נתב"ג עדיין פתוח: 2,140 מאומתים חדשים ביממה האחרונה
נתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ו') את נתוני הקורונה העדכניים, מה עולה כי ביממה האחרונה נמצאו 2,140 מאומתים חדשים, מתוך 91,202 נבדקים לגילוי הנגיף אתמול. בבתי החולים מאושפזים 167 חולים שמצבם מוגדר קשה, 26 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 6,466 בני אדם. חיסונים: 5,780,708 קיבלו את המנה ראשונה של החיסון, 5,360,678 מתחסנים קיבלו גם את המנה שנייה.

התפשטות זן הדלתא בישראל ובעולם הביאה לכך שהבוקר יצא לדרך מבצע החיסונים השלישי של בני 60 ומעלה נגד נגיף הקורונה. ראשון המתחסנים בשידור ישיר יהיה נשיא המדינה יצחק הרצוג כשבשעה 10:30 הוא וראש הממשלה נפתלי בנט יפתחו את המבצע המשלים נגד הנגיף במרכז הרפואי שיבא. הנשיא ורעייתו מיכל יהיו הראשונים להתחסן מול המצלמות בשידור חי. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הצהיר אתמול כי יתחסן בחיסון השלישי

ההנחיה הרשמית שהתקבלה אתמול ממשרד הבריאות לקופות החולים הייתה להתחיל לחסן רק ביום ראשון, אך בקופות נערכו להתחיל לחסן כבר הבוקר. הקופות פתחו את האתרים והאפליקציות להזמנת חיסון שלישי לבני 60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני, ומדיווחיהן עולה כי כבר לאחר זמן קצר התקבלו אמש מאות פניות. 

בקופת חולים מאוחדת עדכנו על פוטנציאל של 117 אלף מבוטחים מעל גיל 60 העומדים בקריטריונים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות: חוסנו במנה השניה לפני למעלה מחמישה חודשים ולא מוגדרים כמחלימים או מאומתים. אוכלוסיה זו יכולה להתחיל להתחסן בפעם השלישית כבר היום.

אמש קרא ראש הממשלה לכל המבוגרים שקיבלו חיסון השני, ללכת ולהתחסן בחיסון המשלים. "תדאגו לעצמכם. תדאגו ליקירים שלכם. אני יכול לעדכן אתכם שנשיא המדינה יהיה הראשון לקבל את החיסון המשלים כבר מחר בבוקר. אני פונה מכאן לכולם, התקשרו להורים שלכם, סבא וסבתא שלכם ותדאגו שהם יקבלו החיסון המשלים בהקדם". 

"לכן כדי שנוכל לשמור על מדינת ישראל פתוחה, על הכלכלה פתוחה, על החינוך פתוח, אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגיפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית כדי לשמור אחד על השני. לכו להתחסן".

נתב"ג עדיין פתוח

במסגרת המאבק נגד כניסת זן הדלתא לישראל, המדינות המוגדרות בסיכון מירבי ואליהן אסור לטוס, הן: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן, ספרד וקירגיסטן. ועדת החוקה אישרה אתמול את צירופן של בריטניה, גיאורגיה, טורקיה וקפריסין. המדינות שיכנסו גם הן לרשימה זו בקרוב: יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות. איטליה וצרפת יקבלו אזהרת מסע חמורה והשים מהן ידרשו בבידוד של שבוע. על פי התקנות, היוצא למדינה ברמת סיכון מרבית שלא כדין ושלא דרך ועדת חריגים - צפוי לקנס בסך 5,000 שקלים.

בשהייה בחו"ל יותר מ-72 שעות יש לבצע בדיקת PCR במהלך 72 השעות שלפני ההמראה לישראל. ההמראה תתאפשר רק בהצגת תוצאה שלילית הכתובה באנגלית ובה יצוין מספר הדרכון של הנוסע. בטיסת ביניים בה זמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לטיסה לישראל הוא מעל 24 שעות, יש לבצע את הבדיקה במהלך 72 השעות שלפני המראת הטיסה ארצה. בנוסף, יש למלא טופס הצהרת כניסה לישראל במהלך 24 השעות שלפני ההמראה לישראל. וכן, יש לבצע בדיקת קורונה נוספת לבדיקה שלפני ההמראה. 

תקנות התו הירוק נכנסו שוב לתוקף

ילדים מתחת לגיל 12 יהיו פטורים מחובת הצגת בדיקה או אישור "תו ירוק" בשלב זה, אך עדיין יידרשו לכך במקומות בהם מופעל "תו שמח" - אולמות, מועדונים וכנסים עם מזון. כל הפעילויות שאינן נמנות ברשימה - לא דורשות תו ירוק או תו שמח, בהן אטרקציות תיירות - פארקי שעשועים, גנים לאומיים, ספארי, גני חיות וכו'.

מקומות המחייבים כל אדם מעל גיל שנה בהצגת אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה: מקומות המצויים במבנה או שהאירוע שמתקיים בהם חלקו במבנה וחלקו בשטח פתוח, שפועלים בתפוסה של מעל 100 איש:

  • אולמות אירועים או מקום ציבורי או עסקי אחר שמתקיים בו שמחה או אירוע כגון חתונה בתוך מסעדה/ מלון וכד'
  • מועדונים - כולל מועדון שמתקיימת בו הופעת עמידה עם מזון/שתייה
  • מקום לעריכת כנסים במבנה, הכולל מזון.

מקומות המחייבים מבוגרים וילדים מעל גיל 12.3 (12 ו – 3 חודשים) בהצגת אישור תו ירוק או תוצאת בדיקה: מקומות שפועלים בתפוסה של מעל 100 איש:

  • כל המקומות שבסעיף לעיל – אם מתקיימים בשטח פתוח / ללא מזון (מועדונים, כנסים / גני שמחות)
  • בתי מלון
  • מסעדות ובתי קפה, ברים ופאבים – רק לגבי ישיבה בשטח הסגור ולא כולל כניסה לצורך "טייק אווי"
  • אירועי תרבות וספורט, גם בשטח פתוח.
  • חדרי כושר וסטודיו.

על כל המקומות הפועלים בתו ירוק למנות "ממונה קורונה" שיהיה אחראי על יישום ההוראות, להציב שלט בכניסה למקום על כך שהמקום פועל ב"תו ירוק", ובמקומות בהם ההזמנה מראש – ליידע את הלקוחות על החובה להציג תו ירוק או תוצאת בדיקה.

הקנסות שנקבעו במסגרת הסדר ה"תו השמח" תקפים גם בתיקון הזה, וכוללים עד 10,000 ₪ קנס למקום שמפר את החובה לפעול ב"תו ירוק", ו – 1,000 ₪ לאדם שאינו מחוסן/מחלים/נבדק (או ילד הפטור מהצגת בדיקה) ששוהה במקום שאינו בתו ירוק.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן