התפשטות הקורונה שימו לב: התו הירוק חזר

אחרי היעדרות של כמה חודשים ההתפרצות המחודשת של הקורונה בישראל לא הותירה לקבינט ברירה, התו הירוק חוזר לבתי הכנסת, המסעדות ועוד מקומות, המדריך המלא להגבלות שנכנסו הבוקר לתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 07:59 כ באב התשפא

שימו לב: התו הירוק חזר
בדיקת תו ירוק. , צילום: Miriam Alster/Flash90

בצל העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה התכנס בשבוע שעבר והכריע בעניין הטלת הגבלות נוספות על הציבור במטרה למנוע את התפשטות התחלואה של וריאנט הדלתא. הבוקר (ה') נכנסו ההנחיות לתוקף.  

הקבינט הכריע כי התו הירוק יחזור לישראל ויחול על כל התכנסות של מעל מאה איש. מדובר בהגבלות חדשות ובעלות משמעות בניגוד ל"תו השמח". משרד הבריאות דורש הגבלות גם על התכנסויות בשטח פתוח. כמו כן, בקבינט הכריעו כי ארבע מדינות נוספות מוכרזות כמסוכנות לנסיעה ודורשות אישור מיוחד בכדי לטוס אליהם. שימו לב להגבלות.

ההגבלות החדשות:

  • אירוע עד 100 משתתפים: אין מגבלות.
  • אירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח: כניסה למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.
  • אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה יהיו תחת הגבלות התו הירוק. 

אירועי ה"תו השמח" חתונות, ומסיבות מחייבים הצגת אישור לכל הגילאים. כמו כן, החל מיום א׳, 08 באוגוסט 2021, ל׳ באב תשפ"א, הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק (למעט מנועי חיסון), ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

לצד ההגבלות במהלך הלילה הכריע הצוות לטיפול במגפות להמליץ לקבינט הקורונה באופן רשמי: אל תחכו, יש להתחיל לחסן חיסון שלישי את האוכלוסייה המבוגרת. ההמלצה שהתקבלה במהלך הלילה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש וראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לכנס כבר היום התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורביץ ובסופה להכריז באופן רשמי על תאריך למתן החיסון השלישי. הדיון הלילה התארך בין היתר בגלל חוסר ההסכמה בין חברי הצוות על הגיל ממנו יש להתחיל בחיסון. רוב המומחים סברו שיש לחסן בני 60 ומעלה אך חלקם התנגדו בתוקף והציעו להתחיל את החיסון מגיל 70.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן