התפשטות הקורונה נתניהו: "אתחסן בחיסון השלישי"

ועדת חוקה החליטה על קיצור תוקף הירוק, זאת בשל הכוונה לגבש מודל חדש ליציאה מהארץ | המדינות החדשות שהיוצאים אליהן נדרשים לאישור של ועדת חריגים | חיסון שלישי כבר מיום ראשון הקרוב, יו"ר האופוזיציה בתגובה תקף את התנהלות הממשלה והבטיח להתחסן בעצמו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/07/21 18:55 כ באב התשפא

נתניהו: "אתחסן בחיסון השלישי"
ישראלים בנתב"ג, צילום: פלאש 90

ועדת החוקה שהתכנסה היום (ה') החליטה על קיצור משמעותי לתוקף תקנות התו הירוק, כך שהן יחולו על 07.08 ולא עד 25.08. בנוסף, תקנות הגבלות היציאה למדינות בסיכון מרבי קוצרו בשלושה ימים ויחולו עד 09.08. 

יו"ר ועדה, חבר הכנסת גלעד קריב, החליט על קיצור תוקף התקנות בעקבות הצהרת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס על כוונת הממשלה לגבש מודל חדש להגבלת היציאה מהארץ. "קיצור התקנות עד ל-7.8 יוביל לכך שבעוד כשבוע נקבל עדכונים לגבי מודל הגבלת היציאה וכן לתשובות מוסמכות על עבודת ועדת החריגים. בעניין התו הירוק- כל עוד הממשלה לא יודעת לומר מי משלם על הבדיקות המהירות אחרי ה-8.8 על אחת כמה וכמה. לא יכול להיות מצב בו בחופשת הקיץ עוד יותר מחדדים הבדלים כלכליים מעמדיים בין משפחות שיכולתם משגת לאלו שלא. אני מתכוון לבוא בדברים עם השרים ורה"מ. מכיוון שבשבוע הבא ייכנס לפיילוט הסכמון על המדינות שיש בחזרה מהן חובת בידוד, וההגבלות מסתיימות ב-12.8 ושוקדים על מתווה חדש, את התקנות להגבלה על יציאה למדינות נעמיד בתוקף עד ה-9.8. 

מבין התקנות שאושרו: 

  •   הוספת גיאורגיה, תורכיה, קפריסין ובריטניה לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה- תוקפן קוצר בשלושה ימים עד ל-9.8. כלומר, לא ניתן יהיה לצאת אל המדינות האלו בלי אישור של ועדת חריגים. 
  •  חובת ביצוע בדיקה בכניסה לישראל הוארכה ב- 28 ימים נוספים עד ל-25.

תקנות אלו מחזירות את התו הירוק עבור מתחמים פתוחים וסגורים בהם מעל 100 אנשים. מגיל 12, הכניסה תתאפשר רק עם תעודת מתחסן או מחלים או בדיקה שלילית. הכוונה למתחמי אירועי תרבות וספורט, מלונות ואטרקציות תיירותיות, חדרי כושר ואולמות סטודיו, מסעדות, ברים, בתי קפה וחדרי אוכל, כנסים ובתי תפילה. בתקנות שהעבירה הממשלה מוצע כי עד ל-8.8.21, לא מחוסנים יוכלו להיכנס למתחמי תו ירוק עם הצגת בדיקת PCR בתוקף ל-72 שעות והחל מה-8.8.21, יוכלו להיכנס רק עם הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני הכניסה, במימון הנבדק.
כאמור, הוועדה קיצרה תוקף תקנות אלו עד ל-7.8 תוך דרישה לתשובות בסוגית המימון

במקביל לתו הירוק, מאריכות התקנות את התו השמח בכניסה לאירועי שמחות ומועדונים- המחייב את כל הגילאים בהצגת תעודת מחלים/ מחוסן או בדיקת קורונה שלילית. גם תקנות אלו קוצרו עד ל-7.8

לאחר דיונים רבים ובצל החשש כי כמות הנוגדנים יורדת בקרב מחוסנים הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, כי קופות החולים יתחילו לחסן במנה שלישית את בני ה-60 ומעלה החל מיום ראשון הקרוב. 

על פי החלטת גורמי המקצוע, קבלת המנה השלישית תתאפשר רק חמישה חודשים לאחר מתן המנה השנייה. נכון לעכשיו, ציבור הסובל ממחלות רקע ומתחת לגיל 60 לא יוכל להתחסן. 

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה בזבזה זמן יקר בהבאת החיסון השלישי"