התפשטות הקורונה פרופ' גרוטו: "זן הדלתא נכנס במשמרת של הממשלה הקודמת"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אומר כי התנהלות ממשלת בנט דומה להתנהלות של ממשלת נתניהו. למרות העליה הגדולה בתחלואה הוא אומר: "ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים באופן מלא. אני נגד סגר, לדעתי עניין הסגרים מאחורינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/07/21 09:40 ט באב התשפא

פרופ' גרוטו: "זן הדלתא נכנס במשמרת של הממשלה הקודמת"
נתב"ג, צילום: פלאש 90

משרד הבריאות פרסם אתמול (ש') כי לראשונה מאז חודש מרץ, 1,118 בני אדם אובחנו בסוף השבוע כמאומתים לנגיף קורונה, שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.58%. הבוקר התפרסם כי בשבת אובחנו 430 מאומתים חדשים בשיעור של 1.47% בדיקות חיוביות, מספרם של החולים קשה עלה ל-63. פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס הבוקר לגל ההתפרצות הנוכחי של הקורונה.

בראיון ל-103FM אמר גרוטו: "הקורונה מרימה את הראש אבל בסך הכל אנחנו אך אנחנו במצב שונה ממה שהיינו לפני החיסונים, הם שינו את התמונה וצריך להסתכל אחרת על המצב. מספר המקרים המאומתים אינו בהכרח המדד הטוב ביותר". 

בהמשך הוא אמר כי "קשה מאוד לחזות מה יהיה קדימה אבל בינתיים על בסיס מה שקורה במקומות אחרים בעולם, זן הדלתא שהגיע גם לאוכלוסייה מחוסנת, למרות שהוא עושה הרבה מאוד תחלואה - לא מתרגם להרבה חולים קשים". 

לאחר שהחיסון נגד קורונה של חברת פייזר רשם קרוב ל-95% הצלחה, עם התפרצות הדלתא ירד אחוז ההצלחה לאזור ה-60 וצעירים יותר נמצאו חיוביים לנגיף. "במניעת מחלה קשה אנחנו רואים הצלחה גם מעל גיל 50, רוב החולים הקשים גם לפני כן היו מעל גיל 70. העובדה שהחיסונים מנעו את התחלואה שלהם מלמדת כי הוא  בהחלט יעיל גם למבוגרים וגם ביחס זן הדלתא. לא היה אף מקרה קשה או פטירה מתחת לגיל 50 למי שקיבל שתי מנות חיסון. אפשר להסתמך על החיסונים גם בקבוצה המבוגרת יותר", הרגיע פרופסור גרוטו. 

בהמשך אמר כי הוא נגד סגר נוסף: "צריך לעקוב אחרי מספר המקרים ולהמשיך לעטות מסכות. ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים באופן מלא. אני נגד סגר, ולדעתי עניין הסגרים מאחורינו".

על ההבדלים בקבלת ההחלטות של ממשלת נתניהו אל מול ממשלתו של בנט, אמר גרוטו: "סך הכל הקווים דומים בהתנהלות. כשבנט היה באופוזיציה הוא דיבר קצת אחרת. כאנשים נמצאים בממשלה ונמצאים באזור של קבלת החלטות מדברים קצת אחרת". על תחילת העלייה בתחלואה: "החלה עוד בטרם הממשלה החדשה נכנסה, זן הדתלא נכנס במשמרת של הממשלה הקודמת", קבע גרוטו.