תגובה ראשונה בעידן בנט: צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות שיגור בלוני התבערה

בתגובה לשיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לישראל שהובילו לכ-20 שרפות בדרום הארץ, תקף צה"ל מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס. מדובר בתקיפה הראשונה של ראש הממשלה החדש. צה"ל: ערוכים לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/21 07:30 ו בתמוז התשפא

תגובה ראשונה בעידן בנט: צה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות שיגור בלוני התבערה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: ללא

החל עידן בנט. בתגובה לשיגור עשרות בלוני התבערה אתמול (ג') משטח רצועת עזה לישראל שהובילו לכ-20 שרפות ביישובי דרום הארץ, תקף הלילה חיל צה"ל מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. מדובר בתקיפה ראשונה מאז מבצע שומר החומות וכניסת הפסקת האש לתוקף לפני פחות מחודש, כמו גם התקופה הראשונה בעידן ראש הממשלה נפתלי בנט, שבעבר נשמע תקיף מאוד לגבי התגובה הישראלית לטרור הבלונים.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. מצה"ל נמסר כי במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וישא בהשלכות לפעולותיו. צה"ל ערוך לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה", לשון הודעת דובר צה"ל.

לפני יומיים הודיעו ברצועה על חידוש פעילותה של יחידת משגרי הבלונים בעזה בתגובה לקיום מצעד הדגלים אמש. כאמור, בלוני התבערה גרמו לשריפות רבות, ובהתאם למדיניות עליה הכריזו הדרג המדיני והצבאי, צה"ל תקף ברצועה ולא נשאר ללא תגובה. 

‏דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב על תקיפת צה"ל הלילה: "זהו ניסיון כושל לעצור את ההזדהות של עמנו וההתנגדות עם העיר הקדושה. ההתנגדות תמשיך להגן על המקומות הקדושים עד לגירוש הכובש"