בזמן ההכנות למצעד: שרפות בדרום הארץ | שר הביטחון קיים הערכת מצב

בהערכת המצב שקיים שר הביטחון, הוצגה תמונת המודיעין, ההיערכות בכלל הגזרות ואבטחת המצעד. איימן עודה: "עדיין לא מאוחר לבטל את חגיגת הכיבוש והשנאה בירושלים המזרחית" | שתי שרפות שהשתוללו במועצה האזורית שער הנגב נגרמו ככל הנראה מבלוני תבערה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/21 13:36 ה בתמוז התשפא

בזמן ההכנות למצעד: שרפות בדרום הארץ | שר הביטחון קיים הערכת מצב
מצעד הדגלים. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (ג') הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים שאושר אתמול ויתקיים הערב. בהערכת המצב הוצגה תמונת המודיעין, ההיערכות בכלל הגזרות ואבטחת המצעד. שר הביטחון עמד על הצורך למנוע חיכוך ולשמור על ביטחון כלל האזרחים. עוד הנחה שר הביטחון, על העברת מסרים ברוח זו לכלל הגורמים הרלבנטיים.

לוחמי אש מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום, בסיוע מתנדבי כיבוי, גרורי צה"ל וקק"ל פעלו היום בשתי שרפות בתחום מועצה אזורית שער הנגב. הצוותים פעלו לכיבוי השריפות ולמניעת ההתפשטות ועד להשגת שליטה. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל תחנת אשקלון חקר את האירועים וקבע כי ככל הנראה השריפות נגרמו מבלון תבערה.

ח"כ איימן עודה התבטא היום בחשבון הטוויטר שלו, נגד קיום המצעד. "עדיין לא מאוחר לבטל את חגיגת הכיבוש והשנאה בירושלים המזרחית. הממשלה החדשה צריכה להחליט אם יותר חשוב לה להוכיח לימין שהיא לא ממשלת שמאל, או למנוע פגיעה בחיי אדם".

דובר ארגון הטרור חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, אמר הבוקר כי "המתווכים ביקשו מסיעות ההתנגדות שלא להסלים בגלל צעדת הדגלים, אך אנו מבטיחים כי כל האופציות פתוחות בפנינו".  תנועת הג'יהאד האסלאמי פרסמה גם היא הודעה בעניין. "אנו נגיב במלוא העוצמה לפרובוקציות של המתנחלים בעיר הקודש, ואנחנו נעמוד כסכר בלתי חדיר מול כל מי שינסה לפגוע במסגד אל-אקצה. הארץ היא שלנו, ירושלים היא המקדש שלנו והמסגד הוא שלנו".

גם הפלשתינים ביהודה ושומרון פועלים בנושא, והרשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה פרסמה: "אנו קוראים להתגייס היום ומכריזים על יום זעם כדי להגן על אל-אקצה ועל הריבונות הלאומית באל-קודס בכל חלקי פלשתין". 

הסדרי התנועה בזמן המצעד

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת האירוע, ושוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרת והכוונת התנועה ושמירה על מהלכו התקין של "מצעד הדגלים". "חל איסור על הטסת רחפנים \כלי טייס מכל סוג", נכתב בהודעת המשטרה.

  • החל מהשעה 15:30 יסגרו הרחובות הבאים בהדרגה: הנביאים, דבורה הנביאה, הלני המלכה, סולטאן סולימאן ושבטי ישראל לשני הכיוונים.
     
  • מהשעה 17:00, יסגרו הרחובות הבאים: חיים בר לב לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית) , כיכר צה"ל, מנהרת צה"ל לשני הכיוונים, דרך חברון ממרים החשמונאית לשני הכיוונים, עליאש לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית).


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן