ניצן הורוביץ: "מערכת הבריאות שלנו ניצחה את הקורונה, לא אדם כזה או אחר"

שר הבריאות הנכנס אומר היום בטקס חילופי השרים כי מערכת הבריאות הישראלית הבנויה על ערכים סוציאל-דמוקרטיים, היא שניצחה את נגיף הקורונה. השר היוצא אמר: "עד היום אנחנו מתראיינים לתקשורת הזרה ומספרים על מבצע החיסונים הטוב בעולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/06/21 18:59 ד בתמוז התשפא

ניצן הורוביץ: "מערכת הבריאות שלנו ניצחה את הקורונה, לא אדם כזה או אחר"
שר הבריאות הנכנס ניצן הורוביץ, צילום: יוסי זמיר \ לע"מ

טקס חילופי שרים התקיים היום (ב') גם במשרד הבריאות. במהלך הטקס נשאו דברים מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, השר היוצא ח"כ יואל אדלשטיין, השר הנכנס ח"כ ניצן הורוביץ ואישים נוספים. לפני נאומו של אדלשטיין, הזכיר מנכ"ל המשרד כי חובת עטית המסכה בחללים סגורים מבוטלת החל ממחר.

ימינה הדיחה את ש"ס: שקד וכהנא נכנסו למשרדים החדשים

אדלשטיין התייחס בדברי הפרידה, איך לא, למגפת הקורונה. "אני חושב שהדבר היחידי שעזר לנו לעבור את התקופה הזו, שלפעמים הרגשנו בודדים מול כולם, כאילו יש את משרד הבריאות ושאר העולם, לכולם דעות ומחשבות וכולם פרופסורים. ההבדל הקטן בין האנשים שיושבים כאן לבין אותם דברנים, היא שהאחריות הייתה על מי שכאן".

אדלשטיין והורוביץ

אדלשטיין והורוביץצילום: יוסי זמיר \ לע"מ

אדלשטיין הודה לראשי מערכת הבריאות. "מבצע החיסונים שהיה, עד היום אנחנו מתראיינים לתקשורת הזרה, אנחנו מספרים על מבצע החיסונים הטוב בעולם, ללא תחרות. הבטחתי לעצמי עשר פעמים לא להגיע לשמו אבל אני רוצה לומר שהשלישייה של חזי, נחמן ושרון, של השעות לא שעות, יש רבים אחרים ואני רואה אותם ואני מבקש לא להיעלב, אבל אלו שלושת השמות המזוהים עם התמונה שאני רואה".

לאחר מכן, פנה אדלשטיין לשר הבריאות הנכנס הורוביץ: "ניצן - מאחל לך המון הצלחה ואתה יודע שזה מכל הלב, משתי סיבות, אנחנו חברים, אני אוהב אותך ואני יודע שאתה בא עם לב טוב והמון מקצועיות, לא היית שר אבל אני בטוח שתצליח עם המסירות שלך והחברתיות שלך. כל המקיים נפש אחת - כאילו קיים עולם מלא, כולם פה יסייעו לך וגם אני אהיה לצדך בכל עצה שתצטרך. אנחנו זקוקים להצלחתך".

"משבר הקורונה היה שעתה היפה של הבריאות הציבורית הישראלית"

לאחר דבריו של אדלשטיין, עלה לנאום השר הורוביץ: "הזכות לבריאות היא החובה המוסרית שלנו, להבטיח שירותי בריאות איכותיים ושוויוניים. במובן הזה אין הבדל אם אתה חרדי מבני ברק, אשה טראנסית מתל אביב, ערבי מסכנין או  גמלאית מבאר שבע. יש רק הגדרה אחת – בני אדם. אני כאן גם כדי להבטיח שאף שיקול זר לא יחדור למרחב הזה. לא אאפשר לבעלי אינטרס וגורמים משחיתים לפגוע במקצועיות ובמוסריות של משרד הבריאות".

עוד הוסיף הורוביץ: "משבר הקורונה היה שעתה היפה של הבריאות הציבורית הישראלית. מערכת הבריאות שהוקמה על פי עקרונות סוציאל-דמוקרטיים של מדינת הרווחה – היא זו שניצחה את הקורונה. ולא אף אדם כזה או אחר. נשמור ונחזק אותה במשאבים ראויים".

"אפעל יחד אתכם כדי שמשרד הבריאות יהיה חוד החנית של זכויות אדם ואזרח. כדי לצמצם את הפער הבלתי נסבל בין מרכז ופריפריה, ושכל אדם יקבל יחס מקצועי ושוויוני".


(טקס חילופי השרים)