יש תאריך לביטול חובת המסכות בחללים סגורים: "לראות ולא להאמין"

בעוד תשעה ימים תבוטל חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, למעט בתי הספר. ההחלטה התקבלה בדיון שהתקיים במגן ישראל בנושא, והיא תיכנס לתוקף כשבועיים לאחר החלטת שר הבריאות שלא לחדש את תקנות התו הירוק והתו הסגול | חיסון בני הנוער החל היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 18:07 כו בסיון התשפא

יש תאריך לביטול חובת המסכות בחללים סגורים: "לראות ולא להאמין"
קניון בימי קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ראש הממשלה בנימין נתניהו לקח בשעות אחר הצהריים (א') חלק בטקס הוקרה לאנשי מערכת הבריאות והגופים השונים שלקחו חלק במאבק הארוך בנגיף הקורונה. לצד ראש הממשלה עמד שר הבריאות יולי אדלשטיין שהגיע גם הוא לאירוע שנערך בתיאטרון ירושלים. השניים הכריזו כי ונקבו בתאריך בו תבוטל חובת עטיית מסכה בחללים סגורים, למעט בתי הספר בהם ימשיכו לעטות מסכה.

בטקס השתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ובמהלכו הוצגו גם סרטונים של קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ ומנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ששיבחו את התנהלותו של נתניהו במאבק בנגיף.

 "אני מסתכל ורואה את הקהל הזה ואומר: כך נראית תמונת ניצחון. מאות ישראלים יושבים יחד, שמחים יחד ומחייכים יחד. עדיין יש מסכות, אך כפי ששוחחתי עם שר הבריאות - זה עניין קצר עד שניפטר גם מהדבר הזה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לתחילת מבצע חיסון בני הנוער הבוקר: "הניצחון של ישראל הושג בזכות שני גורמים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבוקר התחלנו לחסן גם בני נוער בגילאי 16-12 - זאת בשורה ענקית, זה מבטיח לנו חסינות עדר".

"לראות ולא להאמין", אמר אדלשטיין. "בשיא התחלואה, לפני 5 חודשים, היינו עם למעלה מ-10,000 חולים חדשים ביום. בשיא בבתי החולים היו מאושפזים 1228 חולים, זה היה השיא, חולים קשים, והיום אנחנו עם 37. זה עדיין 37 יותר מדי אבל המספר הזה הולך וקטן. היינו בשיא עם 10% מאומתים והיום אנחנו עם עשירות האחוז שמתגלה בכלל הבדיקות. מה שמדהים שמסתכלים סביב ורואים שהחיים מתנהלים, הכל פתוח, החיים תוססים, אתה רואה משק שחוזר לצמוח, חיי חברה, חיי תרבות, ספורט, ויחד עם זה - הצניחה במספרים ממשיכה". 

שר הבריאות המשיך ודיבר על שורת ההקלות שהגיעה עם הצניחה במספרי התחלואה. בשבוע שעבר החליט השר שלא להאריך את תקנות הקורונה והתו הירוק והתו הסגול בוטלו. "הגענו לכלל מסקנה שכמו שאנחנו תמיד אומרים, בזהירות, אם לא תהיה שום הרעה במדדים ובתמונה שלה תחלואה אנחנו בעזרת השם ב-15.6 נבקש לבטל גם את חובת עטיית המסכה ואנחנו מבקשים בינתיים לשמור על עטיית המסכה עד שנגיע ליום הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן