משרד הבריאות מבהיר: הסיכונים מסיבוכי קורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון

בעקבות פרסום המחקר שמגלה כי יש סבירות לקשר בין החיסון נגד קורונה לדלקת שריר הלב, מבהירים ראשי משרד הבריאות כי הסיכוי לתחלואה הוא נמוך, וממליצים לקבוצות הסיכון להתחסן בהקדם: "החיסון יעיל ובטוח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 14:08 כב בסיון התשפא

משרד הבריאות מבהיר: הסיכונים מסיבוכי קורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון
חיסון צעירים. החיסון יעיל ובטוח, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות בדיקת צוותי המחקר של משרד הבריאות שהראו כי יש סבירות לקשר בין החיסון נגד קורונה לדלקת בשריר הלב, התכנסו אמש (ג') הצוות לטיפול במגפות, וועדת המעקב בנושא חיסונים, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, נציגי איגוד רופאי הילדים ומומחים לחיסונים ולאפידיומיולוגיה, כדי לגבש את עמדת המשרד בעניין הרחבת החיסון לבני נוער בגילי 16-12.
 
נערך דיון ארוך, אשר במהלכו הוצגו מצגות אנשי המקצוע והמומחים השונים וסקירת העבודה המקצועית שדנה בסיבוכים אפשריים בהרחבת החיסון, לרבות דלקת בשריר הלב. יש לציין, בהמשך לפרטים שפורסמו אתמול, שהסיכונים מסיבוכי תחלואת הקורונה גבוהים מהסיכון בקבלת החיסון. גם הדלקת בשריר הלב שנצפתה בבני 19-16 הייתה בשיעור נמוך, וחלפה במרבית המקרים ללא סיבוך.

יחד עם זאת, לאור העובדה שהתחלואה כעת בישראל נמוכה ביותר, הוחלט להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, בהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל.
 
מעבר לקבוצות בסיכון, יהיה אפשרי לחסן את כל המעוניינים בכך: "החיסון יעיל ובטוח", הבהירו במשרד הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי, מקיים ברגעים אלה שיחות הערכות עם קופות החולים לחיסון המתבגרים. החיסון למתבגרים צפוי להתחיל במהלך השבוע הבא, במסגרת קופות החולים. משרד הבריאות ימשיך ויעדכן בהתאם לנדרש.