ימינה הדיחה את ש"ס: שקד וכהנא נכנסו למשרדים החדשים

השרים החדשים של ימינה נכנסו היום לתפקידם. שקד במשרד הפנים: "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית" | כהנא במשרד לשירותי דת: "המתח בין דת למדינה הפך להיות הסיבה המשמעותית ביותר לקיטוב בחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 17:06 ד בתמוז התשפא

ימינה הדיחה את ש"ס: שקד וכהנא נכנסו למשרדים החדשים
צילום: ללא

לאחר הצבעת האמון במליאת הכנסת אמש והקמת הממשלה החדשה, רשימת ימינה מתחילה לעבוד ביומה הראשון. כאמור, ראש הממשלה הטרי נפתלי בנט שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקיבל סקירה ביטחונית מראשי מערכת הביטחון, וגם הבאים אחריו ברשימה התחילו בחפיפה. היום (ב') התקיים טקס חילופי השרים במשרדי הממשלה השונים. 

חברת כנסת איילת שקד, מספר שתיים ברשימת ימינה, החליפה את יושב ראש ש"ס אריה דרעי ונכנסה לתפקידה החדש במשרד הפנים. בטקס שנערך במשרד ברחוב קפלן בירושלים אמרה השרה החדשה: "בכהונתי כשרת פנים, אנצל את גלי האמון שתושבי המדינה רוחשים לרשויות המקומיות ונביא לביזור סמכויות רחב ומדורג מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. שלטון זה, הוא שלטון לכל דבר ולא קבלן ביצוע של השלטון המרכזי.

שקד הזכירה בדבריה את סוגיית המסתננים, כמו גם את משבר הדיור: "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר דיור כבר הרבה שנים. בשנה האחרונה יש ירידה משמעותית בהתחלות בניה, בהקצאת קרקעות, במתן היתרים, וקיימת עליה במחירי הדיור. למשרד הפנים קיימים כלים רבים שיכולים לתת מענה ראוי למשבר זה. אפעל במרץ לקיצור וזירוז הליכי התכנון, להגדלת היצע הדיור, לזירוז מתן אישורי תוכניות, לקיצור זמנים וּלפישוט הליכי קבלת היתרי בניה."

 

צילום: ללא

חבר הכנסת מתן כהנא, מספר שלוש ברשימת ימינה, החליף את יעקב אביטן מש"ס והתחיל היום את כהונתו בתור השר לשירותי דת. בטקס חילופי השרים שנערך ברחוב כנפי נשרים בירושלים, דיבר כהנא על המתח בין דת למדינה: "המתח הזה הפך להיות הסיבה המשמעותית ביותר לקיטוב בחברה הישראלית ואת זה אני רוצה לשנות. היהדות צריכה להפוך מגורם מפלג לגורם מאחד. אני רוצה שהמשרד הזה לא רק יהיה רק המשרד לשירותי דת אלא המשרד לענייני דת ומדינה.
מתוך המשרד הזה אני מקווה לסייע בהפגת המתח בסוגיה נפיצה זו. המטרה שלנו פה היא קידוש שם שמיים. לפי הפרמטר הזה אבחן את עצמי וכך את כל העובדים. האם קדשנו שם שמיים או חלילה להפך.

במהלך נאומו הודה השר החדש לקודמו בתפקיד :"אני רוצה להודות לרב אביטן ידידי. אנו מכירים מעל שנה ושיתפנו פעולה רבות בכנסת האחרונה בנושאים האלו. גם אם לא הסכמנו זה עם זה הדברים תמיד היו ברוח טובה ואני מודה לך על שיתוף הפעולה הזה, שכולו היה לטובת שירותי הדת של מדינת ישראל. המשרד תחת הנהלתך פעל בצורה מעולה בתקופת בקרונה, ואף על פי שהיית במשרד זה תקופה לא ארוכה הובלת מהלך חשוב - הטמעת אפליקציה בענייני כשרות."

לאחר טקס חילופי השרים הגיע השר כהנא לפגישה בלשכתם של הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון, הרב הספרדי הראשי, יצחק יוסף ונשיא בית הדין הגדול, הרב האשכנזי הראשי, דוד לאו. לאחר הפגישה מסר: "בעבודה משותפת נוכל לקדש שם שמיים, לחזק את מעמד הרבנות הראשית ולשפר את שירותי הדת למען כלל אזרחי ישראל." 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן