שומר החומות | ארדן: "חמאס פעל מתוך מטה AP ברצועת עזה"

שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב ביקר במטה סוכנות הידיעות AP בניו יורק, במטרה להסביר את השתלשלות העניינים שהובילה את חיל האוויר לתקוף את בניין הסוכנות בעזה. "ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לוודא שאזרחים ועובדי הסוכנות לא ייפגעו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/21 17:21 כח בסיון התשפא

שומר החומות | ארדן: "חמאס פעל מתוך מטה AP ברצועת עזה"
השגריר ארדן, צילום: ללא

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן התייחס אמש (ב') להפצצת הבניין בו יושבות סוכנות הידיעות AP ואל-ג'זירה ברצועת עזה, במהלך מבצע שומר החומות. חיל האוויר הפציץ בשידור חי את רב הקומות לאחר שהורה לתושביו להתפנות, ולאחר פגיעה מדויקת של שלוש פצצות - הבניין קרס אל מול המצלמות.

ארדן אמר במהלך ביקור במטה AP בניו יורק, כי בבניין בעזה פעלה יחידת חמאס שפיתחה יכולות שישבשו את פעילות מערכת ההגנה כיפת ברזל. בפגישה עם נשיא הסוכנות גארי פויינט וסגן הנשיא לחדשות חוץ איאן פיליפס, הסביר ארדן כי במגדל המכונה "אל-ג'לא", שכנו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס, מחלקת המחקר והפיתוח הטכנולוגי של הארגון, ומערכות טכנולוגיות שאפשרו מתקפות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.


(ׁהפצצת הבניין בחודש שעבר)

השגריר הישראלי הבטיח לראשי הסוכונות במהלך הביקור שנועד להסדיר את היחסים של ישראל עם הסוכנות: "ישראל תסייע בהליכי ההקמה מחדש של משרדי אי-פי ברצועת עזה ובהכנסת כל הציוד הנדרש לשם כך".

עוד אמר ארדן: "AP היא סוכנות ידיעות מהחשובות בעולם וישראל אינה סבורה שעובדי הסוכנות היו מודעים לפעילות חמאס המתבצעת בבניין שכן היה מדובר ביחידה סודית של חמאס". ארדן הדגיש: "ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לוודא שאזרחים וכן עובדי הסוכנות לא ייפגעו במהלך המבצע הצבאי".

נזכיר, כי לאחר הפלת הבניין, אמר מנכ"ל ונשיא סוכנות הידיעות: "אנו המומים ונחרדים מכך שצה"ל הרס את הבניין שמאכלס את AP וסוכנויות תקשורת זרה נוספות בעזה. הם ידעו שמכאן אנחנו משדרים וידעו שעיתונאים רבים נמצאים שם, קיבלנו אזהרה לפני שהבניין הופצץ".

באל-ג'זירה אמרו באותו ערב: "ישראל עשתה מעשה ברברי שכוון נגד העיתונאים שלנו ומונע מהם לחשוף את האמת".