הסתיים מבצע "חוק וסדר": אלפי עצורים ומאות כלי נשק נתפסו

מעל 2,000 עצורים - רובם ערבים, כמעט 1,000 כלי נשק ופריטי אמל"ח שנתפסו, ולמעלה מ-180 כתבי אישום הוגשו במבצע "חוק וסדר" של משטרת ישראל. המבצע שנמשך שבועיים, החל לאחר סיום ההתפרעויות בזמן "שומר החומות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/06/21 15:30 כג בסיון התשפא

הסתיים מבצע "חוק וסדר": אלפי עצורים ומאות כלי נשק נתפסו
מבצע "חוק וסדר" הסתיים, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מסכמת את מבצע "חוק וסדר". 2,142 מעצרים, 970 כלי נשק ופריטי אמל"ח שנתפסו, ו-184 כתבי אישום הוגשו, במבצע חוק וסדר שנערך בשבועיים האחרונים, והחל לאחר סיום התפרעויות הערבים בזמן מבצע "שומר החומות".

הבוקר (ה'), במסגרת דיון של סגל הפיקוד של משטרת ישראל הודיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, על סיום המבצע והנחה לחזור לפעילות במתכונות מחוזות ויחידות המשטרה.

בעקבות האירועים האלימים שפקדו את מדינת ישראל בתחילת החודש שעבר, משטרת ישראל יצאה לפני כשבועיים למבצע כשאלפי שוטרים ולוחמי מג״ב ומילואים פעלו בעצימות גבוהה ובפריסה ארצית רחבה נגד המתפרעים, העברייניים וכל מי שהיה מעורב במאורעות.

  • מתוך 2,142 עצורים מתוכם 614 עצורים נותרו כלואים בגין העבירות המיוחסות להם, ו-247 מהם נעצרו עד תום ההליכים/החלטה אחרת.
  • הוגשו 184 כתבי אישום ב-380 תיקים. סה"כ 285 נאשמים בכלל כתבי האישום עד כה.
  • 322 שוטרים נפצעו במהלך האירועים.
  • במהלך הפעילות, בוצעו אלפי חיפושים במסגרתם נתפסו מעל 970 פריטי אמל״ח שהוחזקו באופן בלתי חוקי ובהם: 117 אקדחים/נשק מאולתר, 26 מקלע/רובה, 36 רימונים מסוגים שונים, 10 לבנות חבלה/חומר נפץ, אלפי פריטי תחמושת ועוד. 

כמו כן, במסגרת המבצע, בוצע ריכוז מאמץ בעבירות בריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים במהלכו נרשמו על ידי סיירת האופנועים של משטרת התנועה מעל 1,500 דוחות תנועה בעבירות של שימוש בטלפון הנייד, אי ציות לתמרורים ולרמזורים, מהירות מופרזת, ליקויי בטיחות ואי תקינות ועוד. 

חוק וסדר

חוק וסדרצילום: דוברות המשטרה

במשטרה מדגישים: "הפעילות כפי שבוצעה במבצע "חוק וסדר" תימשך במתכונת הפעלה אינטנסיבית של מחוזות ואגפי משטרת ישראל תוך שימוש בכל המשאבים והיכולות הקיימות למיצוי הדין עם הפורעים". 

"ההליכים נגד הפורעים ימשכו ומשטרת ישראל תעשה כל שיידרש כדי למצות עמם את הדין ולהמשיך כל העת במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק, שמירה על הסדר הציבורי ותפיסת פורעים המפרים את הסדר, פוגעים בתשתיות ובאזרחים, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ומרקם חייהם התקין של תושבי מדינת ישראל".