השר לביטחון פנים בממשלת בנט: "יש לבטל את מצעד הדגלים"

עמר בר לב, התייחס לצעדת הדגלים המתוכננת להמשך השבוע וטען כי אין לקיימה: "אסור לתת לגורמי קיצון להכתיב את מהלך העניינים פעם נוספת" | "גורמי ימין קיצוני זורעים בלבול מכוון", הוסיף השר לביטחון פנים המיועד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 11:13 כו בסיון התשפא

השר לביטחון פנים בממשלת בנט: "יש לבטל את מצעד הדגלים"
עמר בר לב, השר לביטחון פנים המיועד, צילום: Miriam Alster/Flash90

השר לביטחון פנים המיועד בממשלת הנרקמת, חבר הכנסת עמר בר לב, התייחס הבוקר (א') לצעדת הדגלים שמתוכננת להתקיים בירושלים ביום חמישי הקרוב ואמר כי יש לבטל אותה בעקבות החשש מהסלמת המצב הביטחוני.

"חופש הביטוי כמו גם הזכות לצעוד ובפרט בירושלים היא זכות מהותית במדינת ישראל", אמר בר לב, והבהיר כי, "גם אותה יש להגביל במצבי קיצון חריגים. רמת הסיכון בתקופה האחרונה מאמירה ואלו אינם ימים רגילים. רק לפני מספר שבועות ראינו כיצד אירועים דומים בירושלים הביאו להתדרדרות במצב הביטחוני הכולל".

חבר הכנסת מהעבודה הוסיף כי, "עקב הודעת ראש השב"כ החריגה על ההסתה לאלימות ברשתות והידיעות שפורסמו בכלי תקשורת שונים כי גורמים מעמותת ימין קיצוני זורעים בלבול מכוון ומפיצים מפה עם תוואי שנפסל לצעידה על ידי המשטרה, הגורמים המאשרים צריכים להימנע מסיכונים מובהקים ולבטל את מצעד הדגלים".

"'אין חכם כבעל ניסיון'. ברור לנו כי הימים הקרובים מתוחים דיים גם ללא קשר למצבה הביטחוני של מדינת ישראל, אסור לתת לגורמי קיצון להכתיב את מהלך העניינים פעם נוספת", סיכם בר לב.

הצעדה לה שותפים תנועות הנוער הדתיות, מפלגת 'הציונות הדתית', מועצות אזוריות מיהודה ושומרון ותנועת 'אם תרצו', מתוכננת לעבור ברובע המוסלמי, וכבר זכתה לאיום מצד ארגוני הטרור בעזה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן