שרי ממשלת השינוי מתנגדים לצעדת הדגלים | בימין תוקפים: "נכנע לאיומי חמאס"

צעדת הדגלים שעתידה להתקיים ביום חמישי בעיר העתיקה בירושלים מעוררת סערה | לאחר הערכת מצב עם גורמי צבא ומשטרה, שר הביטחון המכהן ושר הבט"פ העתידי הודיעו כי ידרשו את ביטול הצעדה | חברי הציונות הדתית ופרשן חדשות 12 טוענים: "צעד פוליטי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 07:46 כו בסיון התשפא

שרי ממשלת השינוי מתנגדים לצעדת הדגלים | בימין תוקפים: "נכנע לאיומי חמאס"
גנץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

צעדת הדגלים שעתידה להתקיים ביום חמישי בעיר העתיקה בירושלים - מעוררת סערה. לאחר שארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי איימו כי יגיבו במקרה והיא תתקיים, וחברי כנסת מהשמאל טענו כי מדובר בפרובוקציה, שר הביטחון בני גנץ אמר כי ידרוש שלא לקיימה.

שר הביטחון קיים אמש (שבת) הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מפקד פיקוד מרכז תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וגורמי ביטחון נוספים.  

לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים. שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית.

גם השר לביטחון פנים המיועד בממשלת הנרקמת, חבר הכנסת עמר בר לב, התייחס הבוקר  לצעדת הדגלים ואמר כי יש לבטל אותה בעקבות החשש מהסלמת המצב הביטחוני. "חופש הביטוי כמו גם הזכות לצעוד ובפרט בירושלים היא זכות מהותית במדינת ישראל", אמר בר לב, והבהיר כי, "גם אותה יש להגביל במצבי קיצון חריגים. רמת הסיכון בתקופה האחרונה מאמירה ואלו אינם ימים רגילים. רק לפני מספר שבועות ראינו כיצד אירועים דומים בירושלים הביאו להתדרדרות במצב הביטחוני הכולל".

דבריהם של גנץ ובר לב הביאו חברי כנסת מהימין לתקוף אותו, כאשר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "אלפיים שנה חיכינו למדינה יהודית עצמאית וריבונית לא כדי שיכהן בה שר ביטחון פחדן שנכנע פומבית לאיומי הטרור של חמאס, ולמעשה מזמין עוד איומים ועוד טרור, ומבקש למנוע מיהודים לצעוד עם דגלי ישראל בירושלים עיר הקודש והבירה המאוחדת. אני מצפה מנתניהו ואוחנה להבהיר שהמצעד יתקיים".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב לדבריו של שר הביטחון ולקריאות מצד חברי כנסת מהשמאל שלא לקיים את הצעדה ואמר: "על אפם וחמתם של אנשי ממשלת השמאל הקיצוני המתרקמת, נצעד בירושלים. מדהים שאחרי שמכרו את הנגב, ויתרו על שלטון החוק והתקפלו בפני רע"מ, עכשיו גם מצעד דגלים בירושלים גורם להם לטעון שמדובר בפרובוקציה. ירושלים היא בירתנו לעד ולנצח נצחים ונצעד בה בכל מקום, בשמחה".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל תהה: "מאיזו סיבה ביטחונית ממליץ שר הביטחון למנוע מצעד דגלים בירושלים בירת ישראל? האם העיר הוכרזה שטח צבאי סגור ולא סיפרו לנו?".

"ישנה טענה שהמצעד הוא ניסיון להדליק את השטח כדי להתניע הסלמה שתמנע את הקמת הממשלה בשבוע הבא", המשיך סגל, ואמר, "אבל אם זה נכון שכל צעדה עם דגלים בבירתנו היא פוטנציאל להסלמה בטחונית חמורה, נראה שדווקא הצעד של גנץ הוא פוליטי: הרי אני לא מעלה על דעתי שימנע מעתה ועד עולם מצעדים בירושלים. הוא פשוט רוצה לבלום משיקוליו אירוע שבסבירות רחוקה ימנע ממנו להקים עם חבריו, בעוד שבוע, את הממשלה שבה הוא כל כך חפץ. המצעד צריך לצעוד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן