יחסי בנט-שקד: צעקות, נתק ודרישה ממנה להתפטר

מקורבים לצמד הפוליטי נפתלי בנט ואיילת שקד חושפים בכתבה שתפורסם ב"ידיעות אחרונות" את מה שקרה מאחורי הקלעים והוביל בין היתר לנסיגת בנט ממשלת השינוי. | שקד: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/05/21 10:35 ט בסיון התשפא

יחסי בנט-שקד: צעקות, נתק ודרישה ממנה להתפטר
שקד ובנט, צילום: פלאש 90

מקורבים לצמד הפוליטי נפתלי בנט ואיילת שקד חושפים בכתבה שתפורסם ב"ידיעות אחרונות" את מה שקרה מאחורי הקלעים והוביל בין היתר לנסיגת בנט ממשלת השינוי עוד לפני הקמתה. המקורבים טוענים כי היחסים בין השניים עלו של שרטון, בשיחות ביניהם נשמעו צעקות, על כך שבנט דרש משקד להתפטר מהכנסת כדי להקים ממשלת שינוי - אך היא סירבה וכיצד על אף רצונותיו של בנט, שקד ניצלה את התלות ההדדית ביניהם כדי למנוע את ממשלת השינוי.

בנט ושקד מסרו בתגובה לידיעות אחרונות כי מדובר ב"סיפורי מעשיות וטענות מגוחכות, השותפות בינינו מבוססת על אמון, ערכים ואידיאולוגיה". 

 לפי התנועה לאיכות השלטון נגד שחיתות רק כשבאופוזיציה

בנט ושקד בכנסתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמו כן העיתונאי אטילה שומפלבי פרסם בחשבון הטוויטר שלו את שרשור יחסי בנט-שקד על בסיס מידע שהצטבר אצלו ממקורות שונים: "בנט-שקד כבר לא. תמה האהבה. לא בטוח שנותרה חברות. שקד טענה בשיחות שניהלה לאחרונה שבנט הסתיר ממנה את פרטי המו"מ, שלא נלחם על תיק "כבד" עבורה, שהיא היתה נגד ממשלת האחדות כל הזמן"

מקורבים לשקד טוענים: "היא לא רצתה את המיזם של ממשלת השינוי - והבהירה לבנט שהיא לא שם, ולא תהיה שם. בסיעת ימינה היו יוזמות לפילוג הסיעה. שיקלי היה מעורב, אך לא רק הוא. היו שם עוד כמה. שקד הבהירה: אשמור על כבודו של נפתלי, לא אתפצל. אבל לבנט אמרה: לא אהיה במליאה בהצבעה על ממשלה"

עוד מספר שומפלבי: "שקד חשבה שללכת לממשלת אחדות של כמה חודשים/גג שנה פלוס היא סוף הקריירה שלה. בגיל 45 - OUT. בנט עם שורה ברזומה של רה"מ - היא עם תיק בינוני במקרה הטוב. ואז מה? מקורביה אמרו שהיא אמרה לבנט כי תתמוך במהלכיו, אם הם חלק ממו"מ קשוח מול נתניהו. היא לא חשבה שבנט יילך בכל הכח לממשלה חדשה"

"נכון שציבורית זה נראה ששקד חיסלה את בנט, וכנראה שזה מה שאכן היה - אך במציאות, נראה שגם בנט לא בדיוק היה קדוש. היחסים הדרדרו והלכו, נראה שבנט הסתיר כמה מהלכים משקד. שקד, מצידה, חותרת בכל הכח לליכוד. לשם היא רוצה להגיע. בנט, אגב, כנראה נטר טינה על 2019 ב', לא סלח לה שדרשה להוביל." סיכם שומפלבי את דבריו.

איילת שקד הגיבה לו: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא."