בימינה הבהירו לליכוד: "גוש השינוי לא מת"

הדיווח לפיו נפתלי בנט הוריד את ממשלת השמאל מהפרק וחידש את המו"מ עם הליכוד, פגע ביו"ר יש עתיד שעוד ממשיך ומנסה להרכיב ממשלה. בימינה העבירו מסר לליכוד כי אם המו"מ בין הצדדים לא יהיה מהיר ורציני, הם לא שוללים הובלת מהלכים בכנסת נגד נתניהו. ימינה: "פייק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/21 10:27 ה בסיון התשפא

בימינה הבהירו לליכוד: "גוש השינוי לא מת"
בנט וחברים מהליכוד. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

ביום חמישי האחרון, יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, הוריד את ממשלת השמאל מהפרק וחידש את המשא ומתן עם מפלגת הליכוד. כך פרסם העיתונאי יאיר שרקי. לטענת בנט, ממשלה עם מפלגת רע"ם לא תוכל לפעול כמו שצריך בתקופה ביטחונית זו.

סוד הקסם של נתניהו שיריביו מסרבים ללמוד

הבוקר (א') פרסמו ב'כאן חדשות' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה עם צוות המו"מ של הליכוד בנוגע להמשך המגעים עם יו"ר ימינה. על פי הדיווח, גורמים במפלגה העבירו מסר לליכוד לפיו "גוש השינוי לא מת". הגורמים מסרו כי המצב שמו"מ בין הצדדים לא יהיה מהיר ורציני, הם עדיין לא הסירו מהשולחן אפשרות למהלכים בכנסת נגד ראש הממשלה.

בימינה צייצו בתגובה: "פייק". אנשי הליכוד ביררו בדאגה עם אנשי יש עתיד אם באמת יש מו"מ מקביל. התשובה שקיבלו היא שאין מו"מ כזה, כך כתב עמית סגל.

נזכיר כי בנט לא פרסם הודעה רשמת לפיה הוא מפסיק את המו"מ עם גוש השמאל. בנט, שפגע קשות בסיכוייו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להקים ממשלה, שוחח עמו זמן קצר לפני הפרסום ועדכן אותו כי הוא יורד מרעיון הקמת ממשלת המשאל. 

לאחר פרסום הדברים, לפיד אמר בהצהרה לתקשורת כי לדעתו בנט טועה. "שמעתי הערב את הודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא אינו רואה התכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה, אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח. מי שיחכה לרגע הנכון, יגלה שהוא לעולם לא יגיע. שינוי עושים כשאתה מאמין שזה הדבר הנכון. כשאתה מאמין שהדרך שלך היא הנכונה."

עוד הוסיף לפיד: "אין לי שום כוונות לוותר. אני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן. ננצח בשמם של אלה שמסרבים לקבל את האלימות והשנאה. בשם כל הישראלים הטובים שמסרבים לקבל שלטון שקורע אותנו מבפנים כשיטת עבודה".


(הרב דרוקמן בהפגנה נגד ממשלת שמאל מול ביתו של ח"כ אורבך)