השגריר ארדן: "עצרת האו"ם יכולה להגיד מה שהיא רוצה"

שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב מתייחס לשמועות על הפסקת אש, ואומר כי "להבנתי בשלב זה גם הפלשתינים לא מקדמים, מסיבותיהם, החלטות כאלו". על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", ביידן אמר לנתניהו כי לא יוכל להדוף לאורך זמן את הלחץ ההולך וגובר של הקונגרס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/21 08:22 ח בסיון התשפא

השגריר ארדן: "עצרת האו"ם יכולה להגיד מה שהיא רוצה"
גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ב"ניו יורק טיימס" פרסמו אמש (ג') פרטים על השיחה שקיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשני בלילה. על הדיווח בעיתון, ביידן הזהיר את נתניהו שלא יוכל להדוף לאורך זמן את הלחץ ההולך וגובר של הקונגרס בארצות הברית ושל הקהילה הבינלאומית - לסיום המבצע בעזה ולשינוי במדיניות הישראלית. עוד נכתב כי בתקופה של שינויים בדינמיקה הפוליטית בארה"ב, הנשיא מציג את עצמו כידיד קרוב של ישראל בהשוואה למחוקקים בקונגרס.

לחץ בינלאומי: הנשיא ביידן קורא להפסקת אש

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית, גלעד ארדן אמר הבוקר בראיון לכאן חדשות כי "אין ספק שיש תמורות ושינויים בממשל האמריקני, אבל הנשיא מגבה את המבצע. בכל הדרגים של הממשל יש הבנה עמוקה לצורך שלנו לפגוע בחמאס ובמטרותיו. אנחנו צריכים להיות מרוצים מהגיבוי הזה. הברית איתנה".

ארדן התייחס קודם לכן, גם למצב של ישראל באו"ם. "עצרת האו"ם יכולה להגיד מה שהיא רוצה, אין לה החלטות אופרטיביות. להבנתי בשלב זה גם הפלשתינים לא מקדמים, מסיבותיהם, החלטות כאלו"

"קיימתי פגישה עם נשיא AP על הפצצת מגדל התקשורת בעזה ביום שישי. הסברתי לו שהחלטה על הפצצת יעד כזה, שיש בו מטרת טרור משמעותית, לא מתקבלת בקלות דעת. יש הליך סדור שעובר ייעוץ משפטי ובדיקה שזה עומד בדין הבין-לאומי. אני חושב שהוא גילה הבנה".


(הערכת מצב שקיים נתניהו)