נתניהו נכנע לטרור: הצעדה לא תעבור בשער שכם

ריקוד הדגלים בוטל בעקבות החלטת המשטרה לשנות את המסלול כך שלא יעבור בשער שכם | בכיר במשטרה: ההוראה הגיעה מלמעלה, המפכ"ל שבתאי והשר אוחנה התנגדו לשינוי המסלול | חמאס באולטימטום לישראל: פנו עד השעה 18:00 את כל הכוחות מאל אקצא ומשיח' ג'ראח

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 10/05/21 16:41 כח באייר התשפא

נתניהו נכנע לטרור: הצעדה לא תעבור בשער שכם
ריקוד דגלים ירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסלמה בירושלים בימים האחרונים הביאה חשש לקיומו של ריקוד הדגלים היום (ב') במהלך יום חגה של ירושלים. הערכת מצב של המשטרה וכחות הביטחון התירה את קיום המצעד ברחבי העיר אך לאחר שבתחילה אושר שהמצעד יעבור כהרגלו דרך שער שכם החליטה המשטרה כי מסלול המצעד ישתנה ולא יעבור דרך שער שכם מחשש לעימותים באזור. בכיר במשטרה אמר לוואלה כי: "המפכ"ל שבתאי והשר אוחנה התנגדו לשינוי המסלול, זו הוראה שהגיעה מלמעלה"

בעקבות ההחלטה עמותת עם כלביא, מארגנת מצעד הריקוד דגלים מבטלת בטענה כי "לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת". עוד נמסר מעם כלביא: "במשך 30 שנה מתקיים הריקודגלים ודגלי ישראל מונפים בכל רחבי ירושלים המאוחדת. בזמן כל ממשלות ישראל. גם בזמנים קשים של האינטיפאדה הראשונה והשנייה לא הורד דגל ישראל מהעיר העתיקה. לכן: המצעד של ריקודגלים מבוטל. לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת. האירוע בכותל המערבי יתקיים כרגיל." נמסר מהעמותה.

כוחות המשטרה נכנסו היום להר הבית בעקבות התפרעויות במקום מצד המתפללים המוסלמים. למעלה מ-8,000 ערבים הגיעו להר הבית וביצעו מהומות והתקפות בעזרת קרשים, אבנים ובקבוקי תבערה כלפי כוחות הביטחון והמשטרה. ארגון הסהר האדום דיווח על מאות פצועים באירוע. 

המתפללים הערבים בהר הבית ביצעו ירי זיקוקים כלפי חוץ לכיוון הכותל המערבי. בשעה זו נראה כי קיימת רגיעה במקום לאחר פעולות כוחות הביטחון והמשטרה, אך המצב באזור ממש להיות נפיץ והמהומות עלולות לחזור בכל עת. 

כוחות רבים מקיפים את העיר העתיקה ובדגש על הר הבית ערוכים בציוד הנדרש להגיב לכל תרחיש. בעקבות המהומות בעיקר ארגון הטרור חמאס יצא באולטימטום לישראל: פנו עד השעה 18:00 את כל הכוחות מאל אקצא ומשיח' ג'ראח