חגיגות יום ירושלים בצל עימותים| תלמידי ישיבת הסדר הותקפו ונצורים באוטובוס

חגיגות יום ירושלים בצל התקפות: תלמידי ישיבת ההסדר מאריאל נצורים באוטובוס בעקבות תקיפת האוטובוס בו שהו בוואדי ג'וז. "קוראים למשטרת ישראל ולממשלה להחיל את הריבונות שלנו כאן בירושלים ולהגיב בתקיפות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 10/05/21 15:47 כח באייר התשפא

חגיגות יום ירושלים בצל עימותים| תלמידי ישיבת הסדר הותקפו ונצורים באוטובוס
אוטובוס מותקף, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

אוטובוס בו שוהים 40 תלמידי ישיבת ההסדר "נצר מטעי" מאריאל נרגם היום (ב') באבנים גדולות בדרכו לעיר דוד לכבוד חגיגות יום ירושלים, כאשר שמשות האוטובוס התנפצו לחלוטין.  התלמידים נצורים באוטובוס בשכונת מעלה זיתים ללא אפשרות לצאת מהמקום. התלמידים הותקפו במשך דקות ארוכות בעת שנסעו באוטובוס בוואדי ג'וז, לאחר כרבע שעה הם התפנו לשכונת מעלה זיתים ומאז הם תקועים במקום בשל סגירה של השכונה על ידי המשטרה כבר מאתמול.

כאמור, כתוצאה מהתקיפה נופצו שמשמות האוטובוס ומספר תלמידים נפצעו באורח קל מרסיסים. כמו כן אחד התלמידים נפצע ברגלו מאבן שנכנסה מבעד לחלון השבור ופגעה בו. כל הפצועים טופלו במקום על ידי צוות של מד"א שהגיע למקום. תלמידי הישיבה מספרים כי "בכל העת הזו ניידות משטרה היו לצידנו, אך לא הייתה להן שום אפשרות להגיב, זו מציאות לא נורמלית, אמרו התלמידים.

אחד מהנוסעים באוטובוס, יצחק אפיריון הלומד בישיבה מספר: "בדרכנו לעיר נסענו דרך ואדי ג'וז הותקפנו באבנים בצורה מאסיבית ולא נורמלית ממש. המוני ערבים התקיפו אותנו בערבים לאורך כל הדרך בוואדי ג'וז ואחר כך באזור גת שמנים, שם הותקפנו במטח גדול של אבנים גדולות. אנחנו קבוצה של ישיבת נצרים באריאל שפוקדים את ירושלים בכל שנה בתאריך הזה ביום ירושלים, לבוא להתחבר אליה ומעולם לא חווינו כזו התפרעות. אנחנו קוראים למשטרת ישראל ולממשלת ישראל להחיל את הריבונות שלנו כאן בירושלים ולהגיב בתקיפות".

ראש ישיבת ההסדר נצר מטעי הרב ציון טוויל, לשעבר תושב נצרים מציין: "אנחנו קוראים למשטרה ולכוחות הביטחון לדאוג לכך שביום חגה של ירושלים יהודים יוכלו להסתובב בביטחון בעיר, ושכל אלפי היהודים רוצים לשמוח בשמחתה יוכלו לעשות זאת ללא פחד וחשש. לכל אדם יש לב חי ופועם, כך ירושלים היא ליבה של האומה הישראלית, ואנחנו נמשיך לשאוב ממנה את הכוח".