משרד הבריאות יזמן לבירור רופאה שהפיצה "פייק ניוז"

משרד הבריאות פועל נגד הפצת חדשות כזב, ובהנחיית מנכ"ל המשרד, רופאה שקישרה בדיון בקבוצת וואטסאפ, בין רצח דיאנה רז לחיסון הקורונה - תיקרא לבירור. "מצופה מאנשי מערכת הבריאות להיזהר בהפצת פייק ניוז". עד כה חוסנו במנה הראשונה 3,761,775 ישראלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/02/21 22:41 כט בשבט התשפא

משרד הבריאות יזמן לבירור רופאה שהפיצה "פייק ניוז"
צילום: Miriam Alster/Flash90

במשרד הבריאות מנסים בתקופה האחרונה להילחם במפיצי שקרים בכל הקשור לחיסוני הקורונה, שפוגעים במבצע ההתחסנות. הערב (ה') פרסם משרד הבריאות הודעה, בה נכתב כי רופאה ללא הכשרה מתאימה התבטאה בצורה "אומללה והזויה" בקבוצת וואטסאפ. "מדובר כמובן בטענת כזב מוחלטת. אנחנו רואים זאת בחומרה, בהנחיית מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי הרופאה תיקרא לבירור. מצופה מאנשי מערכת הבריאות להיזהר בהפצת פייק ניוז".

הרב אשרוב: "לא לשאול אותי יותר על קורונה וחיסונים"

בחדשות 12 פורסם כי מדובר ברופאה מיילדת בבית החולים שיבא, ד"ר רותם ענבר, שלקחה חלק בדיון בקבוצת וואטסאפ בשם "הסכמה מדעת" עם כ-250 משתתפים, חלקם ללא ידע רפואי כלל. במהלך הדיון כתבו המשתתפים כיצד משפיע הסגר על אנשים, ובשלב מסויים דיברו גם על רצח דיאנה רז בשבוע שעבר. 

בשלב הזה מתייחסת הרופאה המיילדת לסוגיה, ורומזת בין הרצח לתופעות הלוואי של החיסון: "לגבי הרצח אתמול, כמה מוזר שזה לא נשמע, יש גם מצבים פסיכוטיים או נירולוגיים המקרה הזה מוזר מדי". בהודעה נוספת כתבה: "זוגיות ארוכה שמתוארת טובה ומפרגנת. ופתאום הוא לא מבין מה קרה לו וחווה בלאקאאוט". 

לאחר מכן, סייגה הרופאה את הדברים, וכתבה: "מובן שרוב הסיכויים שלא. פשוט גרם לי לחשוב על האפשרות".

בתגובתה לחדשות 12, אמרה הרופאה: "דברי הוצאו מהקשרם. בעקבות דיווחי מחוסנים על תופעות לוואי כתוצאה מהחיסון של חברת פייזר , העליתי תהיות בקבוצת וואטסאפ סגורה. בהוודעה הבאה כמובן הסתייגתי מכך. אני מצטערת על כך שדברי לחלוטין לא הבונו כהלכה". 

לראשונה מזה חודש: מספר החולים הקשים ירד אל מתחת ל-1,000

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי עד כה חוסנו במנה הראשונה 3,761,775 ישראלים, ו-2,394,696 קיבלו גם את המנה השניה. שר הבריאות יולי אדלשטיין קורא לאזרחים להגיע להתחסן: "נתמרץ את המתחסנים באמצעות התו הירוק. לכו להתחסן - זה לא רק יגן עליכם ועל סביבתכם, זה גם יאפשר לכם לחזור לחיים נורמליים מהר יותר".

נכון להערב, בישראל ישנם 64,597 חולים מאומתים כשביממה האחרונה נמצאו 5,643 חולים חדשים. אתמול נערכו 77,475 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 7.5%. בבתי החולים מאושפזים 1,527 חולים, מתוכם 972 במצב קשה ועוד 306 מונשמים. מספר המתים בישראל מהנגיף, עלה לצערנו ל-5,283 בני אדם.