מועד חדש למשפט נתניהו: ה-8 בפברואר

לאחר שהדיון במשפט נדחה בשל הסגר, הודיע בית המשפט המחוזי בירושלים על תאריך חדש, שישה שבועות לפני הבחירות. נתניהו צפוי להתייצב אז בבית המשפט ולהשיב לכתב האישום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 12:58 כז בטבת התשפא

מועד חדש למשפט נתניהו: ה-8 בפברואר
נתניהו בבית המשפט עם פתיחת משפטו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועד חדש לדיון במשפט נתניהו. אחרי שראש הממשלה ביקש דחייה בדיון, ואחרי שבית המשפט הודיע על דחיית הדיון בשל הסגר, על אף הצהרת גנץ כי בתי המשפט יישארו פתוחים, הודיע היום (ב') בית המשפט המחוזי בירושלים על המועד החדש לדיון במשפט - ה-8 בפברואר (כ"ו שבט), שישה שבועות לפני מועד הבחירות לכנסת ה-24.

נתניהו: "כתב אישום אבסורדי"

בדיון צפוי ראש הממשלה להשיב לכתב האישום, ונראה כי הוא יתייצב בעצמו בבית המשפט. כזכור, בשבוע שעבר פנו פרקליטי נתניהו לבית המשפט בבקשה לדחייה נוספת במועד הדיון, בשל השינוי בכתב האישום בפרשת 'תיק 4000', שנעשה בהנחיית בית המשפט.

בבקשה שהגישו עורכי דינו של נתניהו נאמר כי "לנאשמים נותרו ימי עבודה ספורים להכנת מענה לאישום, הכולל פרטים חדשים שלא הובאו לפניהם עד עתה. נזכיר כי הימים הם ימי סגר כללי במדינת ישראל. בשבוע האחרון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עבדו במצבת עובדים מצומצמת של 50%. בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זו תצומצם עוד יותר נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא במדינה, ויקשה על ההגנה עוד יותר להיערך למתן תשובה".

על אף הצהרת גנץ - הדיון במשפט נדחה

כזכור, לאור בקשתם המוקדמת של פרקליטי נתניהו לדחות הדיון בשל הסגר הכללי, הודיע יו"ר כחול לבן, ושר המשפטים הנוכחי בני גנץ: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי".

בבקשתם כתבו הפרקליטים: "בשבוע האחרון בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משרדינו עבדו במצבת עובדים מצומצמת של עד 50%, כעת בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זאת תצומצם עוד יותר. נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא יקשה על ההגנה עוד יותר למתן התשובה". 

שר המשפטים מיהר לתרץ: "למען הסר ספק- בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט". 

עוד הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות. הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן