למרות הצהרת גנץ: הדיון הקרוב במשפט נתניהו נדחה למועד לא ידוע

הדיון בתיקי ראש הממשלה שנקבע ליום רביעי, נדחה עקב החמרת ההגבלות ו"ריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט". הדחייה הגיעה למרות ששר המשפטים בני גנץ הכריז: "נתניהו אל דאגה, בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/01/21 10:37 כד בטבת התשפא

למרות הצהרת גנץ: הדיון הקרוב במשפט נתניהו נדחה למועד לא ידוע
הדיון נדחה - נתניהו יכול לחייך, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הדיון הקרוב במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטל, ונדחה למועד לא ידוע: כך הודיעה היום (ו') בית המשפט המחוזי בירושלים. הדיון שתוכנן ליום רביעי הבא, ב-13 בינואר, אמור היה לעסוק במתן תגובה של פרקליטי נתניהו לחלק מטענות התביעה בתיק 4,000.

בהודעת בית המשפט נכתב כי, "בהמשך להודעת מנהל בתי המשפט בדבר התאמת מתכונת הפעילות בבתי המשפט. בהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט לדיון, הדיון הקבוע ליום 13.1.2021 מבוטל בזה. על מועד חדש תבוא הודעה בנפרד".

נתניהו עם פרקליטיו

נתניהו עם פרקליטיוצילום: Amit Shabi/POOL

כזכור, לאור בקשתם המוקדמת של פרקליטי נתניהו לדחות הדיון בשל הסגר הכללי שהחל אמש, הודיע יו"ר כחול לבן, ושר המשפטים הנוכחי בני גנץ: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי".

בבקשתם כתבו הפרקליטים: "בשבוע האחרון בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משרדינו עבדו במצבת עובדים מצומצמת של עד 50%, כעת בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זאת תצומצם עוד יותר. נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא יקשה על ההגנה עוד יותר למתן התשובה". 

שר המשפטים מיהר לתרץ: "למען הסר ספק- בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט". 

עוד הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות. הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות".

נתניהו

נתניהו בבית המשפטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוגש כתב האישום המתוקן נגד נתניהו: "להטיב את הסיקור התקשורתי"

ביום ראשון השבוע הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה בתיק 4,000, פרשת בזק-וואלה. השופטים קיבלו את בקשות בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' - והורו למחוק מכתב האישום את כלל הביטויים המופנים ל"ראש הממשלה ומשפחתו", ולהתייחס ל"ראש הממשלה" בלבד.

כתב האישום המתוקן, כולל פירוט של 315 אירועים קונקרטיים הכוללים דרישות מאתר "וואלה" להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו. לטענת הפרקליטות, בכ-230 דרישות כאלה, קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו.

בכתב האישום נכתב: "הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים ודרישה למנוע שידור ריאיון שנערך עם נתניהו. הפירוט מופיע בנספח א' של כתב האישום".