נתניהו הגיש בקשה לדחייה בהגשת התשובה לכתבי האישום

ראש הממשלה הגיש בקשה לדחיית מועד הגשת התשובה לכתבי האישום שהוגשו נגדו, בשלושים יום: "הסגר יקשה על ההגנה עוד יותר להיערך למתן תשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 14:40 כב בטבת התשפא

נתניהו הגיש בקשה לדחייה בהגשת התשובה לכתבי האישום
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הגיש בקשה לבית המשפט, באמצעות עורכי דינו, לדחות בשלושים יום את מתן התגובה לכתבי האישום שהוגשו נגדו בפרשות המכונות "תיקי האלפים". לטענת עורכי דינו של נתניהו, כתב האישום המתוקן בתיק 4000 שהוגש בתחילת השבוע מחייב היערכות נוספת, כמו גם הסגר וההגבלות שהטילה הממשלה.

השופטים לפרקליטות: העבירו את אישורי היועמ"ש לסנגורי נתניהו

עוד נאמר בבקשה שהגישו עורכי דינו של ראש הממשלה, כי הוא בוחן אפשרות לבקש חסינות מהכנסת: "יוער כי בימים אלו נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות ח"כ. המבקש שומר על כל טענותיו בנושא". כזכור, בשנה שעברה הגיש נתניהו בקשת חסינות מהכנסת, אך משך את בקשתו בהמשך.

בבקשה שהגישו עורכי דינו של נתניהו נאמר כי "לנאשמים נותרו ימי עבודה ספורים להכנת מענה לאישום, הכולל פרטים חדשים שלא הובאו לפניהם עד עתה. נזכיר כי הימים הם ימי סגר כללי במדינת ישראל. בשבוע האחרון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עבדו במצבת עובדים מצומצמת של 50%. בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זו תצומצם עוד יותר נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא במדינה, ויקשה על ההגנה עוד יותר להיערך למתן תשובה".

הדיון הבא במשפט צפוי להתקיים ב-13 בינואר, בעוד שבוע בדיוק, ולבקשת פרקליטי נתניהו הוא לא יעסוק במענה לכתב האישום, אלא בבקשתו של ראש הממשלה לבטל את ההליך נגדו, בהסתמך על כך שלא הומצא אישור של היועמ"ש מנדלבליט לנהל נגדו חקירה.

אמש הגיש מנדלבליט, בתגובה להנחיית בית המשפט, תצהיר בו נאמר כי אישר את פתיחת החקירה נגד ראש הממשלה, בשנת 2016, וכי החוק אינו מחייב הסכמה בכתב לפתיחת חקירה כזו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן